Hvor mange ord kan du? Test
Formål:
At eleverne tester sig selv før og efter forløbet: "Hvor meget har jeg lært?"
Tidsforbrug:
ca. 2 x 10 minutter.
Forløbet:
Arket runddeles (gerne ved første møde) i klassen. Eleverne skriver alle de ord, de kender inden for de forskellige områder, i løbet af syv minutter, uden at bekymre sig om stavningen. Når tiden er udløbet, gennemgås de forskellige ord, som klassen i fællesskab er kommet frem til - uden at eleverne skriver flere ord på deres liste! Derefter gemmer hver elev sin liste i sin doku-mappe.
I den sidste time uddeles et nyt ark, og øvelsen gentages - stadig uden brug af hjælpemidler.
Eleverne skulle nu gerne ved sammenligning af deres to ark kunne se, at deres ordforråd er blevet udvidet i løbet af kurset. "Klap dig selv på skulderen!"
Test dig selv!
10 minutter først og 10 minutter sidst.
FØRST:
- Læs områderne igennem først.
- Skriv de ord, du kender, på syv minutter.
- Fælles gennemgang uden at tilføje ord på papiret.
- Gem selv siden i din doku-mappe.
SIDST:
- Nyt ark.
- Læs områderne igennem først.
- Skriv de ord, du kender, på syv minutter.
- Fælles gennemgang uden at tilføje ord på papiret
- Sammenlign med det første papir og se, om du har lært noget!
Example for landscapers
HOW MANY WORDS DO YOU KNOW RELATING TO ………..
Plants (plant names, plant parts, etc.):
Terms related to landscaping/hardscaping:
Plant pests and diseases:
Tools and machinery:
|