Forside
Forord
Indledning
Anvendelse af fagbilag og vejledning
Doku-mappe
Dokumentation
Ideer til mundtligt og skriftligt arbejde
Evaluering
Individuelt emne
Eksamen
Værktøjskasse
Kolofon
Indholdsfortegnelse
Undervisningsministeriets håndbogsserie
Udskriv hele publikationen
Evaluering
Hvor mange ord kan du? Test 

Formål:
At eleverne tester sig selv før og efter forløbet: "Hvor meget har jeg lært?"

Tidsforbrug:
ca. 2 x 10 minutter.

Forløbet:
Arket runddeles (gerne ved første møde) i klassen. Eleverne skriver alle de ord, de kender inden for de forskellige områder, i løbet af syv minutter, uden at bekymre sig om stavningen. Når tiden er udløbet, gennemgås de forskellige ord, som klassen i fællesskab er kommet frem til - uden at eleverne skriver flere ord på deres liste! Derefter gemmer hver elev sin liste i sin doku-mappe.

I den sidste time uddeles et nyt ark, og øvelsen gentages - stadig uden brug af hjælpemidler.

Eleverne skulle nu gerne ved sammenligning af deres to ark kunne se, at deres ordforråd er blevet udvidet i løbet af kurset. "Klap dig selv på skulderen!"

Test dig selv!
10 minutter først og 10 minutter sidst.

FØRST:

  • Læs områderne igennem først.
  • Skriv de ord, du kender, på syv minutter.
  • Fælles gennemgang uden at tilføje ord på papiret.
  • Gem selv siden i din doku-mappe.
SIDST:
  • Nyt ark.
  • Læs områderne igennem først.
  • Skriv de ord, du kender, på syv minutter.
  • Fælles gennemgang uden at tilføje ord på papiret
  • Sammenlign med det første papir og se, om du har lært noget!

Example for landscapers

HOW MANY WORDS DO YOU KNOW RELATING TO ………..

Plants (plant names, plant parts, etc.):





Terms related to landscaping/hardscaping:





Plant pests and diseases:





Tools and machinery:






Udskriv word-fil Udskriv pdf-fil