Forside
Forord
Indledning
Anvendelse af fagbilag og vejledning
Doku-mappe
Dokumentation
Ideer til mundtligt og skriftligt arbejde
Evaluering
Individuelt emne
Eksamen
Værktøjskasse
Kolofon
Indholdsfortegnelse
Undervisningsministeriets håndbogsserie
Udskriv hele publikationen
Ideer til mundtligt og skriftligt arbejde
Fagrelevant opgave efter "Oxford-Duden Pictorial English-Dictionary" 

Ordbogen henvender sig til "alle" uddannelser m.m.

Opgaven kan stilles, afhængig af hvilke kompetencemål man ønsker, at eleven skal arbejde med, og elevens niveau.

Målet er at få taget hul på den mængde af fagudtryk, der er inden for de fleste uddannelser, på en enkel og overskuelig måde.

Til eksamen kan tallene fjernes, så eleven er frit stillet i forhold til en præsentation af billedet. - Afhængig af niveauet, skal eleven tage personlig stilling til helheden, delelementerne, eventuelle mangler osv.

Eksemplet her er en opgave til et hold anlægsgartnere.
I ordbogen er der to meget forskellige typer parkanlæg, som fotokopieres og uddeles. Eleverne vælger selv, hvilket anlæg de vil koncentrere sig om, og går derefter i grupper for at arbejde med nedenstående opgaver.

The Park
A group task, one park design per group.

Formal garden/landscaped park

  • Go through the glossary together - make sure you understand all the words and are able to explain them in English
  • Explain the purpose of the park
  • Point out the different features of the design
  • Talk about the lines, shapes, symmetry, asymmetry, key features, etc.
  • Individually express your personal opinion about the design to the group
  • Find words for elements and features you feel the park is lacking
  • Individually select a number of words that you find important to learn and include them in your "envelope".

Udskriv word-fil Udskriv pdf-fil