Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indholdsfortegnelse




Forord

1. Læsning og skrivning, når dansk er andetsproget
1.1. Bogens opbygning
1.2. Målgruppen for undervisningen
1.3. Første- versus andetsprogslæsning

2. Kommunikativ kompetence

3. Metoder i sprogundervisningen

4. Kommunikativ sprogundervisning
4.1. Strukturalistisk eller kommunikativ undervisning
4.2. Task - kommunikative opgaver
4.3. Fordele ved at bruge den taskbaserede tilgang

5. Fokus på form
5.1. Dictogloss

6. Motivation og læsning på et andetsprog
6.1. Læseformål og læsestrategier
6.2. Slugelæsning
6.3. Sprog og læsning
6.4. Læserresponsmodellen
6.5. Frilæsning
6.6. Læserapport

7. Informationsmængde, teksttyper og læsestrategier
7.1. Tekststruktur - et eksempel
7.2. Artikeltyper

8. Evaluering af læsning og læsekompetence

9. Læsning og skriftlig fremstilling
9.1. Skriftsproglig kommunikation
9.2. Processkrivning

10. Temaarbejde

Opgavedelen

Introduktion til opgaverne

Oversigt over opgaverne
Del 1. Læsning, læseformål og læsestrategier
Del 2. Fonologisk og morfologisk opmærksomhed samt afkodning
Del 3. Syntaks
Del 4. Ordklasser
Del 5. Ordforråd
Del 6. Skriftlig fremstilling/læsning
Del 7. Stavning/dictogloss

Ordliste

Litteratur

 

Denne side indgår i publikationen "Undervisning i andetsprogslæsning og -skrivning" som indhold
© Undervisningsministeriet 2001

 Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top