|
Undervisning i
|
I Undervisning i andetsprogslæsning og -skrivning redegøres
der for en række teorier og metoder i forbindelse med andetsprogslæsning
og -skrivning. Mange uddannelsesinstitutioner landet over har
tosprogede elever, deltagere, kursister, som ikke mindst på
grund af mangelfulde danskkundskaber, herunder læse- og
skrivefærdigheder, umiddelbart har vanskeligt ved at følge
undervisningen med udbytte. De har behov for støtte, som
mest hensigtsmæssigt gives i form af undervisning i tæt
tilknytning til den uddannelse, pågældende er i gang
med inden for fx det almene gymnasium, de erhvervsrettede uddan-nelser,
SOSU eller som led i voksenuddannelse. |
1. Læsning og skrivning, når dansk er
andetsproget
2. Kommunikativ kompetence
3. Metoder i sprogundervisningen
4. Kommunikativ sprogundervisning
5. Fokus på form
6. Motivation og læsning på et andetsprog
7. Informationsmængde, teksttyper og læsestrategier
8. Evaluering af læsning og læsekompetence
9. Læsning og skriftlig fremstilling
10. Temaarbejde
Opgavedelen
11. Introduktion til opgaverne
12. Oversigt over opgaverne
13. Ordliste
14. Litteratur
Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe
Acrobat)
Undervisningsministeriet
Frederiksholms
Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00
© Undervisningsministeriet 2001
Teksten må med kildeangivelse frit
anvendes.