|
Forord
Undervisning i andetsprogslæsning og -skrivning retter sig primært mod den undervisning, der tilbydes voksne tosprogede fx som led i sprogcentrenes danskundervisning, på voksenuddannelsescentre (VUC), daghøjskoler, højskoler, oplysningsforbund mv., hvad enten undervisningen tilbydes inden for eller uden for rammerne af lov om forberedende voksenundervisning (FVU). Bogen vil også med udbytte kunne anvendes som redskab for den læse- og skriveundervisning, der udbydes i ungdomsuddannelserne, fx på erhvervsskoler, gymnasier, hf og i social- og sundhedsuddannelserne (SOSU). Undervisning i andetsprogslæsning og - skrivning er udarbejdet af Undervisningsministeriet ved pædagogisk konsulent Gitte Østergaard Nielsen, Undervisningsministeriet, sproglærer Kirsten Andersen, Århus Kommunes Sprogcenter og sproglærer Hanne Vedel, Sprogcenter Nordsjælland. Ministeriet har modtaget konsulentbistand fra audiologopæd Anna Gellert. Omkring 30 læselærere fra forskellige voksenuddannelsesområder har på en endagskonference bidraget med kommentarer, som efterfølgende er indarbejdet. Det er håbet, at Undervisning i andetsprogslæsning og
- skrivning Uddannelsesstyrelsen, oktober 2001
Denne side indgår
i publikationen "Undervisning i andetsprogslæsning og -skrivning"
som forord |
||
Til sidens top |