6. En kompetencebeskrivelse af matematiklærerfaglighed
6.1
Indledning
6.2
Læseplanskompetence
6.3
Undervisningskompetence
6.4
Læringsafdækningskompetence
6.5
Evalueringskompetence
6.6
Samarbejdskompetence
6.7
Professionel udviklingskompetence
7.1
Generelle kommentarer
7.2
Matematiske kompetencer hos matematiklærere
7.3
Matematisk overblik og dømmekraft hosmatematiklærere
IV Kompetencer og fagligt stof
8. Fagligt stof på de enkelte trin i samspil med kompetencerne
8.1
8.2
En matrixstruktur
8.3
Valget af stofområder
8.4
Stofområder og uddannelses- og undervisningstrin
8.5
Eksempler på samspillet mellem kompetencer og stofområder
8.6
Overblik og dømmekraft i forhold til stofområder
8.7
Pejlinger for naturlige fortsættelser af arbejdet
V Progression i og evaluering af kompetenceudvikling
9. Evaluering af kompetencer
9.1
Kompetencer kommer til udfoldelse i aktiviteter
9.2
Opgaven
9.3
Progression
9.4
Evalueringsformer og instrumenter
9.5
Evaluering af den enkelte kompetence
VI Videre frem: Udfordringer og anbefalinger
10. En karakteristik af udvalgte centrale problemer
10.1
10.2
Begrundelsesproblemer
10.3
Implementationsproblemer
11. Anbefalinger
11.1
11.2
Oversigt over anbefalingerne
11.3
Kommentarer til og begrundelser for anbefalingerne
VII Matematiske kompetencer på udvalgte uddannelser
A Introduktion til del VII
A.1
Om de udvalgte uddannelsestrin
A.2
Læsevejledning
B Grundskolen
B.1
B.2
Matematiske kompetencer i grundskolen
B.3
Matematisk overblik og dømmekraft i grundskolen
C Voksenuddannelser på grundskoleniveau: AVU og FVU
C.1
C.2
Matematiske kompetencer i FVU og AVU-matematik
C.3
Matematisk overblik og dømmekraft i FVU og AVU-matematik
D Det almene gymnasium
D.1
D.2
Matematiske kompetencer i det almene gymnasium
D.3
Matematisk overblik og dømmekraft i det almene gymnasium
E Gastronomuddannelsen
E.1
E.2
Matematiske kompetencer i gastronomuddannelsen
F Elektrikeruddannelsen
F.1
F.2
Matematiske kompetencer i elektrikeruddannelsen
G Datamatikeruddannelsen
G.1
H Universitetsuddannelser i matematiske fag
H.1
H.2
Matematiske kompetencer i uni.udd. i matematiske fag
H.3
Matematisk overblik og dømmekraft i uni.udd. i matematiske fag
Litteratur
Denne side indgår i publikationen "Kompetencer og matematiklæring" som indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2002