Kombineret danskundervisning og værkstedsundervisning for flygtninge
og indvandrere - evaluering af to forsøg
Indhold:
Forord
I. Indledning
I.1. Baggrund
I.2. Overordnede konklusioner
I.3. Arbejdsmarkedsstyrelsens og
Undervisningsministeriets anbefalinger
II. Konklusioner og anbefalinger fra de to
forsøgsrapporter
II.1. Samarbejde mellem AMU-Center Nordsjælland og Sprogcenter Nordsjælland
II.2. Samarbejde mellem AMU-Center København og Sprogcenter Kigkurren
II.3. Anbefalinger til fremtidige forløb på baggrund af de to
forsøgsrapporter
III. Evaluering af forsøgsuddannelsen - AMU-Center København og
Sprogcenter Kigkurren
III.1. Faktaoplysninger om forløbet
III.2. Deltagere
III.3. Visitation
III.4. Generel planlægning af uddannelsesforløbet
III.5. Undervisningen
III.5.1. Undervisning i Rengøring med dansk
III.5.2. Undervisning i Arbejdsmarkedsorientering,
edb og jobsøgning med dansk
III.5.3. Undervisning i Køkken med dansk
III.6. Deltagerne fremover
III.7. Konkluderende bemærkninger
IV. Evaluering af forsøgsuddannelsen - AMU-Center Nordsjælland og
Sprogcenter Nordsjælland
IV.1 Faktaoplysninger
IV.2. Deltagere
IV.3 Visitation
IV.4. Generel planlægning af uddannelsesforløbet
IV.5. Undervisningen
IV.5.1. Undervisning i Lager med dansk
IV.5.2. Undervisning i Elektronik med dansk
IV.5.3. Undervisning i edb med dansk
IV.5.4. Undervisning i Jobsøgning, praktikforberedelse og –evaluering
IV.5.5. Undervisning i Samarbejde og kommunikation
IV.5.6. Undervisning i kvalitetskendskab
IV.5.7. ”Praktikevaluering”
IV.6. Det videre forløb for deltagerne
IV.7. Konkluderende bemærkninger
Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie
Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt
format (pdf)
Undervisningsministeriet Frederiksholms
Kanal 21 1220 København K Telefon 33 92 50 00
© Undervisningsministeriet 2002
Teksten må med kildeangivelse frit
anvendes.
|