Næste kapitel

[ Undervisningsministeriets logo ] Kombineret danskundervisning og værkstedsundervisning for flygtninge og indvandrere - evaluering af to forsøg



Indhold:

Forord

I. Indledning
I.1. Baggrund

I.2. Overordnede konklusioner
I.3. Arbejdsmarkedsstyrelsens og Undervisningsministeriets anbefalinger

II. Konklusioner og anbefalinger fra de to forsøgsrapporter
II.1. Samarbejde mellem AMU-Center Nordsjælland og Sprogcenter Nordsjælland

II.2. Samarbejde mellem AMU-Center København og Sprogcenter Kigkurren
II.3. Anbefalinger til fremtidige forløb på baggrund af de to forsøgsrapporter

III. Evaluering af forsøgsuddannelsen - AMU-Center København og Sprogcenter Kigkurren
III.1. Faktaoplysninger om forløbet

III.2. Deltagere
III.3. Visitation
III.4. Generel planlægning af uddannelsesforløbet
III.5. Undervisningen
III.5.1. Undervisning i Rengøring med dansk

III.5.2. Undervisning i Arbejdsmarkedsorientering, edb og jobsøgning med dansk
III.5.3. Undervisning i Køkken med dansk
III.6. Deltagerne fremover
III.7. Konkluderende bemærkninger

IV. Evaluering af forsøgsuddannelsen - AMU-Center Nordsjælland og
Sprogcenter Nordsjælland

IV.1 Faktaoplysninger

IV.2. Deltagere
IV.3 Visitation
IV.4. Generel planlægning af uddannelsesforløbet
IV.5. Undervisningen
IV.5.1. Undervisning i Lager med dansk
IV.5.2. Undervisning i Elektronik med dansk
IV.5.3. Undervisning i edb med dansk
IV.5.4. Undervisning i Jobsøgning, praktikforberedelse og –evaluering
IV.5.5. Undervisning i Samarbejde og kommunikation
IV.5.6. Undervisning i kvalitetskendskab
IV.5.7. ”Praktikevaluering”
IV.6. Det videre forløb for deltagerne
IV.7. Konkluderende bemærkninger

 

Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie
Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (pdf)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2002
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE
 Næste kapitel
Til sidens top