Forord |
|
Navne på
forfatterne |
|
1. |
Sæt eleven i centrum
af Albert Astrup Christensen, Danmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse |
|
|
2. |
Unges forhold og forventninger til uddannelse og
arbejde
af Birgitte Simonsen, Roskilde Universitetscenter |
|
|
3. |
Valg, frafald og det nye mulighedsrum
af Finn Christensen |
|
|
4. |
Didaktikkens tre aktuelle kriser
af Finn Christensen |
|
|
5. |
Ingen kan lære andre noget - mod et nyt
læringsbegreb
af Steen Larsen, Danmarks Pædagogiske Universitet |
|
|
6. |
Håndværkets skole og de mange intelligenser
af Mogens Hansen, Danmarks Pædagogiske Universitet |
|
|
7. |
Læring i praksisfælleskab og videnssamfund
af Klaus Nielsen, Ålborg Universitet |
|
|
8. |
Kvalificering, kompetencer og læring - og
problemerne med at sætte de menneskelige ressourcer i centrum
af Henning Jørgensen, Ålborg Universitet |
|
|
9. |
Erhvervsskolen som fleksible kompetenceenheder
af Hans Jørgen Knudsen, Danmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse |
|
|
10. |
Tilegnelseskompetence og udvikling af lærerteam
af Sten Clod Poulsen, MetaConsult |
|
|
11. |
Fra klasseværelse til åbne læringscentre
af A. Neil Jacobsen, EUC NORD |
|
|
12. |
Pædagogisk ledelse og demokratiske
læreprocesser
af Steen Høyrup, Danmarks Pædagogiske Universitet |
|
|
13. |
Værdier i erhvervsuddannelserne - set fra
erhvervsskolen
af Birger Hørning og Erik Findalen, Kolding tekniske Skole |
|
|
14. |
Ledelseserfaringer fra reformimplementering
af Annette Lauritsen og Tim Rydstrøm Mortensen, Aarhus tekniske Skole |
|
|
15. |
Forandringsagenter i en reformtid
af Jørgen Frode Bakka, Handelshøjskolen |
|
|
16. |
Forandring i samspil - mellem skole og eksterne
konsulenter
af Susanne Tellerup og Niels Henrik Helms, Danmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse |
|
|
17. |
Årskursløshed - hvad kan vi lære af Finland?
af Ole Dibbern Andersen, Danmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse |
|
|
18. |
Erhvervsskoler - forandring, fornyelse og opbrud
af Ole Dibbern Andersen og Albert Astrup Christensen, Danmarks Erhvervspædagogiske
Læreruddannelse |
|
|
19. |
Summary |