[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]

 

 

 

Indhold

Forord

1. Indledning

2. Læsevejledning

3. At lære kulturen at kende: Hvorfor?

4. Erhvervsskolen skal udvikles!

5. Skolekultur: Hvad er det?

6. Hvordan kan lærere og ledere samarbejde om at undersøge kulturen?

Medejerskab og sammenhæng
Styregruppe og udviklingsgruppe
Udviklingsplan
Redskaber og fremgangsmåder

7. Hvad kan en kulturundersøgelse bruges til?

8. Eksempel: Højby Håndværkerskole - afdelinger og skolen!

9. Elevansvarlighed og elevmedbestemmelse

10. Undervisningen

11. Helhed i undervisningen

12. Lærersamarbejdet og fælles planlægning af undervisningen

13. Evaluering af undervisningen

14. Ledelse

15. Opfølgning på resultaterne fra kulturundersøgelsen

16. Erfaringer med gennemførelse af kulturundersøgelser

17. Perspektivering: Hvordan ændres og skabes kultur?

18. Litteratur


Forsiden | Forrige kapitel | Næste kapitel