Indhold
Forord
1. Indledning
2. Læsevejledning
3. At lære kulturen at kende: Hvorfor?
4. Erhvervsskolen skal udvikles!
5. Skolekultur: Hvad er det?
6. Hvordan kan lærere og ledere samarbejde om at undersøge kulturen?
Medejerskab og sammenhæng
Styregruppe og udviklingsgruppe
Udviklingsplan
Redskaber og fremgangsmåder
7. Hvad kan en kulturundersøgelse bruges til?
8. Eksempel: Højby Håndværkerskole - afdelinger og skolen!
9. Elevansvarlighed og elevmedbestemmelse
10. Undervisningen
11. Helhed i undervisningen
12. Lærersamarbejdet og fælles planlægning af undervisningen
13. Evaluering af undervisningen
14. Ledelse
15. Opfølgning på resultaterne fra kulturundersøgelsen
16. Erfaringer med gennemførelse af kulturundersøgelser
17. Perspektivering: Hvordan ændres og skabes kultur?
18. Litteratur
Forsiden | Forrige kapitel
| Næste kapitel |