Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indhold





Forord

1. Udvikling af lærerkompetencer i et strategisk og systematisk perspektiv - indledning

2. Pædagogisk praksiskompetence - derfor

3. Læring i fokus og udfordringer for alle eleverne

4. Lærersamarbejdet - en forudsætning

5. Pædagogisk kompetenceudvikling, hvordan?

6. Coaching af frafaldstruede elever

7. Lærersamarbejde om udvikling af elevernes selvstændige læring

8. Tværfagligt lærersamarbejde

9. At skabe gode læreprocesser for eleverne

10. Gensidig coaching på lærerrollen

11. Erfaringer med kompetenceplaner

12. Mellemlederen som nødvendig medspiller

13. Sammenfatning og perspektivering

14. Litteratur

15. Bilag: Eksempel på kompetencekort

 


Denne side indgår i publikationen "Læring på jobbet" som indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2003

Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top