Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

14. Litteratur





Andersen, Ole Dibbern og Albert Astrup Christensen:
Udvikling af lærerkompetencer i praksis - et fælles ansvar. UVM 7-312. 2000.

Christensen, Albert Astrup (red.):
Uddannelse, læring og demokratisering. UVM 7-336. 2001.

Poulsen, Sten Clod: Målstyret kompetenceudvikling i undervisning og læring. Forlaget MetaConsult. 2002.

Illeris, Knud: Udspil om læring i arbejdslivet. Learning Lab Denmark. Roskilde Universitetsforlag. 2002.

Klewe, Lars: Voksenuddannelse og samfund - om forholdet mellem voksenuddannelsernes uddannelsesudbud og uddannelsesbehovene. Danmarks Pædagogiske Institut. 1998.

Tingleff, Nielsen, Lise: Faglig og pædagogisk udvikling - med lærerteamet som omdrejningspunkt. UVM. Udsolgt fra forlaget. 2000

Tingleff, Nielsen, Lise: Udvikling gennem deltagelse. En historisk konkret analyse af lærerens læring i folkeskolens sociale praksis. Unge Pædagoger. 2001.

Hermansen, Mads (red.): Kvalitet i skolen. Klim. 1999.

Schøn, Donald A: Den reflekterende praktiker - hvordan professionelle tænker, når de handler. Klim. 2001.

Ellstrøm, Per-Erik: Kompetns, udbildning og lærende i arbejdslivet. Problem, begrepp och teoretiske perspektiv. Publica. 2002.

Jarvis, Peter: Praktiker-forskeren - udvikling af teori fra praksis. Alinea. 2002.

 


Denne side indgår i publikationen "Læring på jobbet" som kapitel 14 af 15
© Undervisningsministeriet 2003

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top