Indholdsfortegnelse
Forord
1. Indledning
1. Jobområder med tilhørende arbejdsmarkedsrelevante kompetencer
2. Arbejdsmarkedsuddannelser
3. Enkeltfag fra grundlæggende erhvervsrettede uddannelser
4. Fælles kvalitetssikringsredskaber
5. Fælles kompetencebeskrivelser set fra medarbejdernes og virksomhedernes side
6. Fælles kompetencebeskrivelser og uddannelsesinstitutionernes rolle ved gennemførelsen af arbejdsmarkedsuddannelser
7. Fælles kompetencebeskrivelser som udtryk for efteruddannelsesudvalgenes valg af erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse for AMU's udviklingsmålgruppe
8. 2004.efteruddannelse.dk
9. Efteruddannelsesudvalgenes opgaver i forhold til 2004.efteruddannelse.dk
10. Undervisningsministeriets opgaver i forhold til 2004.efteruddannelse.dk
11. Uddannelsesinstitutionernes opgaver i forhold til 2004.efteruddannelse.dk
12. Henvisninger
2. Arbejdsmarkedsuddannelse
1. Beskrivelsen af en arbejdsmarkedsuddannelse
2. Formkrav til handlingsorienterede målformuleringer
3. Henvisninger
3. Bedømmelse og prøver i arbejdsmarkedsuddannelserne
1. Rollefordelingen ved bedømmelse
2. Bedømmelse og fleksible afholdelsesformer
3. Prøver
4. Karakterer
5. Kvalitetsstyring og effektmåling
6. Enkeltfag
7. Henvisninger
4. Enkeltfag i fælles kompetencebeskrivelser
1. Tilknytning af et enkeltfag til en fælles kompetencebeskrivelse
2. Bedømmelse af enkeltfag
3. Lærerkvalifikationer til enkeltfag
4. Afholdelsesformer
5. Bestemmelser vedrørende udbud af enkeltfag
6. Indberetning til VIDAR
7. Kvalitetssikring
8. Henvisninger
5. Flygtninge og indvandrere i arbejdsmarkedsuddannelserne
1. Arbejdsmarkedsuddannelser for flygtninge og indvandrere
2. Særlige uddannelsesforløb for flygtninge og indvandrere
3. Henvisninger
6. Fælleskataloget
1. Generelle tværgående arbejdsmarkedsuddannelser
2. Henvisninger
7. Fælles kompetencebeskrivelser
1. Titel
2. Beskrivelse af et jobområde på arbejdsmarkedet
3. Beskrivelse af de tilhørende arbejdsmarkedsrelevante kompetencer
4. Beskrivelse af en tilhørende arbejdsmarkedsrelevant kompetence
5. Oversigt over de arbejdsmarkedsuddannelser og enkeltfag, der er knyttet til den fælles kompetencebeskrivelse
6. Målgruppens størrelse
7. Samspillet mellem enkeltfag og arbejdsmarkedsuddannelser
8. Henvisninger
8. Individuel kompetenceafklaring (IKA)
1. Godkendelse til udbud af individuel kompetenceafklaring
2. Udlægning af godkendelse til at gennemføre individuel kompetenceafklaring
3. Et fælles koncept til individuel kompetencevurdering
4. Henvisninger
9. Kvalitetssikring
1. Fælles definition af god kvalitet i arbejdsmarkedsuddannelserne
2. Systematisk arbejde med kvalitet: Kvalitetscirklen som model
3. Gennemførelse af kvalitetssikring og kvalitetsudvikling
4. Opgaver og roller i anvendelsen af arbejdsmarkedsuddannelsernes fælles kvalitetssikrings redskaber
5. Henvisninger
10. Lærerkvalifikationer og læreruddannelse
1. Lærernes faglige kvalifikationer
2. Lærernes voksenpædagogisk kvalifikationer
3. Lærernes kvalifikationer i forhold til de tværgående områder som informationsteknologi, individuel kompetenceafklaring, arbejdsmiljø m.v.
4. Lærernes deltagelse i udviklingsprojekter
5. Henvisninger
11. Merit
1. Merit for arbejdsmarkedsuddannelse i erhvervsuddannelserne
2. Merit for arbejdsmarkedsuddannelse i de grundlæggende social- og sundhedsuddannelser
3. Merit for arbejdsmarkedsuddannelse i uddannelsen til faglært landmand
4. Meritbilag i 2004.efteruddannelse.dk
5. Henvisninger
12. Optag og visitation
1. Henvisninger
13. Praksisnær kompetenceudvikling
1. Et "noget for noget" - samarbejde
2. Krav til virksomhederne og uddannelsesinstitutionerne
3. Særlige opmærksomhedspunkter ved praksisnær kompetenceudvikling
4. Henvisninger
14. Rådet for Erhvervsrettet Voksen- og Efteruddannelse, efteruddannelsesudvalg og lokale uddannelsesudvalg
1. Rådet for Erhvervsrettet Voksen- og Efteruddannelse (REVE)
2. Efteruddannelsesudvalg
3. Lokale uddannelsesudvalg
4. Henvisninger
15. Tilrettelæggelse og afholdelse af arbejdsmarkedsuddannelser
1. Tilstedeværelsesundervisning
2. Heltidsundervisning i teorilokale/værksted
3. Deltidsundervisning
4. Opsplittet undervisning
5. Aftenundervisning
6. Weekend undervisning
7. Åbent værksted
8. Fjernundervisning
9. Virksomhedsforlagt undervisning
10. E-læring og it-støttet undervisning
11. Gennemførelse
12. Tilrettelæggelse og afholdelse af enkeltfag
13. Henvisninger
16. Udbud og markedsføring
1. Godkendelse til udbud
2. Udlagt undervisning
3. Markedsføring
4. Udbudspolitik og udlicitering
5. Henvisninger
17. Uddannelsesbevis for arbejdsmarkedsuddannelser
1. Forudsætninger for uddannelsesinstitutionens udstedelse af uddannelsesbevis
2. Bevistekster
3. Certifikater
4. Enkeltfag
5. Henvisninger
18. Varighed
1. Henvisninger
19. VIDAR
1. Henvisninger
Uddannelsesstyrelsens håndbogsserie
Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (xx kB)
Hele publikationen i PDF-format (xx kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe"s hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

Denne side indgår i publikationen "Vejledning om fælles kompetencebeskrivelser, arbejdsmarkedsuddannelser og enkeltfag i fælles kompetencebeskrivelser" som komplet indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2004
|