spacer
spacer spacer
1. Pædagogiske overvejelser
2. Kultuforståelse
3. Praktisk konflikthåndtering
4. Erfaringer fra fire skoler
Litteraur og materiale til inspiration
Printervenlig udgave

spacer


Dagmarskolen i Ringsted

Fem lærere fra udskolingen deltog i udviklingsarbejdet sammen med klasser på 8., 9. og 10. klassetrin samt modtagelsesklassernes ældste elevgruppe. Dagmarskolen har planlagt at inddrage fleksuger og aftenarrangementer og mindst én gang årligt at sætte fokus på ligeværd, mobning og konflikthåndtering. Tanken er, at lærerne efter endt projektperiode skal være nøglepersoner i det videre arbejde med at styrke den flerkulturelle rummelighed på skolen.

Dagmarskolens formål med at indgå i projektet “Flerkulturel rummelighed i skolen” er: At skabe større forståelse og tolerance mellem eleverne og at styrke deres kompetencer til at håndtere konflikter og agere inkluderende. Det betyder, at lærerne følger projektets princip: At først lærerne og siden eleverne træner deres evne til at samarbejde, løse konflikter og respektere hinanden på tværs af sociale, etniske og nationale tilhørsforhold.

Fakta
Dagmarskolen er beliggende midt i Ringsted by. Der er cirka 570 elever og to SFO’er med cirka 250 børn. Skolen har 0.-9. klasse, kommunens specialklasser for elever med generelle indlæringsvanskeligheder samt modtagelsesklasser for flygtningebørn. Dertil kommer en læseklasse og en sprogbørnehaveklasse. Dagmarskolen er overbygningsskole for Kildeskolen og Nordbakkeskolen.


spacer
Pil til top
Pil tilbage
Pil frem
spacer spacer spacer
boks top
spacer
boks top
boks top
spacer
boks top
boks top
spacer
boks top
boks top
spacer
boks top