spacer
spacer spacer
1. Pædagogiske overvejelser
2. Kultuforståelse
3. Praktisk konflikthåndtering
4. Erfaringer fra fire skoler
Litteraur og materiale til inspiration
Printervenlig udgave

spacer


Holsbjergskolen i Albertslund

Seks lærere fra udskolingen har deltaget i projektet “Flerkulturel rummelighed i skolen” sammen med primært 9. årgang.

Formålet med udviklingsarbejdet på Holsbjergskolen har været:

  • at skabe større forståelse og tolerance mellem eleverne i udskolingsafsnittet,
  • at styrke elevernes kompetencer i at håndtere konflikter og agere inkluderende på tværs af national og etnisk oprindelse,
  • at skabe en kultur blandt eleverne, der baserer sig på samtale og gensidig respekt, således at disse omgangsformer udmøntes i den konkrete skolehverdag.

Holsbjergskolen er generelt optaget af, hvordan skolen, som kulturbærende institution, kan være med til at udvikle et samfundsmæssigt perspektiv i arbejdet med flerkulturel rummelighed.

Fakta
Holsbjergskolen ligger i Albertslund kommune. Det er en tresporet skole fra 0.-9. klasse. Dertil kommer fire specialklasser. Der er cirka 630 elever på skolen.

spacer
Pil til top
Pil tilbage
Pil frem
spacer spacer spacer
boks top
spacer
boks top
boks top
spacer
boks top
boks top
spacer
boks top
boks top
spacer
boks top