Litteratur
Anderson, Benedict: Imagined Communities. Verso 1983, 1991.
Christy, Lotte: Grib konflikten – om konstruktiv konflikthåndtering i skolen. Det kriminalpræventive Råd, 2003.
Jensen, Iben: Grundbog i Kulturforståelse. Roskilde Universitetsforlag, 2005.
Vertovec, Steven: Transnational Challenges to the New Multiculturalism. WPTC-01-06 University of Oxford, 2001.
Supplerende litteratur
Gilliam, Laura: Etniske minoritetsbørns identitetsforståelser i folkeskolen. DPU, 2004.
Hammerich, Else og Frydensberg, Kirsten: Konflikt og Kontakt. Forlaget Hovedland, 2006.
Korsgaard, Ove: Kampen om folket. Gyldendal, 2004.
Linder, Anne og Breinhild Mortensen, Stina: Glædens pædagogik. Forlaget Dafolo, 2006.
Madsen, Claus: Portfoliopædagogik. Forlaget Dafolo, 2005.
Når mennesker mødes – idékatalog til interkulturel undervisning. AFS Interkultur, Ibis, Mellemfolkeligt Samvirke og Statens Pædagogiske Forsøgscenter. ICTT/Evam, 2003.
Stern, Daniel med flere: Fantastiske forbindelser – relationer i undervisning og læringssamvær. Forlaget Dafolo, 2006.
Øvelse: Social Dynamics er udviklet af gæstelærer Bernard Le Roux fra Sydafrika i 2001.
Relevante links
Center for Konfliktløsning: www.konfliktloesning.dk
Dafolo: www.dafolo.dk og www.fleksibellaering.dk
Dansk Flygtningehjælp: www.drc.dk og www.flygtning.dk
Det Danske Filminstitut (DFI): www.dfi.dk
Salaam DK: www.salaam.dk
Ungdomsbyen: www.ungdomsbyen.dk
|