spacer
spacer spacer
1. Pædagogiske overvejelser
2. Kultuforståelse
3. Praktisk konflikthåndtering
4. Erfaringer fra fire skoler
Litteraur og materiale til inspiration
Printervenlig udgave

spacer


Forankring af Holsbjergskolens projektforløb

Samlet set har arbejdet med flerkulturel rummelighed på Holsbjergskolen resulteret i en øget opmærksomhed på egen undervisningspraksis i lærerteamet. Undervisningens mangfoldige dilemmaer er kommet frem i lyset. Det er ingen nem opgave at undervise og agere inkluderende over for alle elever i klassen uanset baggrund, men det er nødvendigt, hvis også de tosprogede elever skal have udbytte af deres tid i folkeskolen. For at fremme en fælles forståelse af praktisk konflikthåndtering har skolen igangsat uddannelse af elever i elevmægling.
Den væsentligste erkendelse blandt lærerne er, at det langt hen ad vejen handler om at bearbejde egne holdninger, fordomme og vaner. Derefter kan man begynde at anvende de forskellige praktiske redskaber til for eksempel konflikthåndtering mere målrettet.

spacer
Pil til top
Pil tilbage
Pil frem
spacer spacer spacer
boks top
spacer
boks top
boks top
spacer
boks top
boks top
spacer
boks top
boks top
spacer
boks top