Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Skolens rummelighed - fra idé til handling



[Billede: Her ses publikationens forside.]

Den rummelige folkeskole er et begreb, som gennem de sidste år har præget den skolepolitiske, pædagogiske, organisatoriske og økonomiske dagsorden. Men hvad rummer begrebet ’rummelighed’ ? Hvordan kan det forstås, så holdninger og handlinger kan brydes til gavn for en bedre folkeskole ? I nærværende bog forsøger medlemmerne fra KVIS programmets tænketank ud fra deres forskellige ståsted at finde forståelse og perspektiver. Bogen bliver derfor mere end en debatbog. Den giver konkrete bud på, hvordan puslespillet om rummelighed i folkeskolen kan samles. Bogen skal ses som et formidlingsinitiativ fra KVIS programmet.

Indhold:

Forord
Rummelighed i skolen
Borgerskole eller menneskeskole?
De mangfoldige elever
Skolen som kompetencemiljø
En skole og en undervisning, der ikke passer til eleverne?
PPR-funktioner i den rummelige folkeskole
Skoleudvikling i en digital kultur
Selvevaluering og den rummelige folkeskole
Elever der møder passende udfordringer lærer mere
En ny model for ressourcestyring
Rum og rummelighed
Potentialerne i børn og unges liv med it
Litteratur
  

Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2003
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.


 Næste kapitel
Til sidens top