Forsiden  
[ Undervisningsministeriets logo ]

Kolofon





Titel: Skolens rummelighed - fra idé til handling
Forfattere: Arkitekt Inge Mette Kirkeby, Statens Byggeforskningsinstitut
Chefkonsulent Hannah Fjældstad, Kommunernes Landsforening
Professor Niels Egelund, Danmarks Pædagogiske Universitet
Økonom Lars Bo Jakobsen, Europa Kommissionen, Generaldirektorat for Uddannelse og Kultur
Forskningsleder Bent B. Andresen, Danmarks Pædagogiske Universitet
Skoleleder Pia Guttorm Andersen, Hårup skole, Aarhus kommune
Vismand Kjeld Fredens, Kompetencerådet
Filosof Jørgen Husted, Aarhus Universitet
Kvalitetskonsulent Ole Hansen, Undervisningsministeriet
Redaktion: Kim Foss Hansen og Ole Hansen
Tegninger: Rina Dahlerup
Udgiver: Udgivet af Undervisningsministeriet, Uddannelsesstyrelsen, Område for grundskolen og folkeoplysning
Institution: Undervisningsministeriet
Copyright: 463 Undervisningsministeriet
Serie: Publikationen indgår i Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie som nr. 4 - 2003 og under temaet rummelighed i uddannelsessystemet
Resumé: Den rummelige folkeskole er et begreb, som gennem de sidste år har præget den skolepolitiske, pædagogiske, organisatoriske og økonomiske dagsorden. Men hvad rummer begrebet ’rummelighed’ ? Hvordan kan det forstås, så holdninger og handlinger kan brydes til gavn for en bedre folkeskole ? I nærværende bog forsøger medlemmerne fra KVIS programmets tænketank ud fra deres forskellige ståsted at finde forståelse og perspektiver. Bogen bliver derfor mere end en debatbog. Den giver konkrete bud på, hvordan puslespillet om rummelighed i folkeskolen kan samles. Bogen skal ses som et formidlingsinitiativ fra KVIS programmet.
Sprog: Dansk
Den elektroniske udgaves ISBN: ISBN 87-603-2310-8
Den elektroniske udgaves ISSN: ISSN 1399-7386
Bestillingsnummer: UVM 5-429
Version: 1.0
Versionsdato: 2003.03-26
Publikationsstandard nummer: 1.0
Formater: htm; gif; jpg; pdf
Inventarliste: 01.htm; 02.htm; 03.htm; 04.htm; 05.htm; 06.htm; 07.htm; 08.htm; 09.htm; 10.htm; 11.htm; 12.htm; 13.htm; forord.htm; helepubl.htm; index.html; indhold.htm; kolofon.htm; undervisningsministeriets_udvide.htm; index.html; forside.jpg; s.102.jpg; s.124.jpg; s.132.jpg; s.154.jpg; s.18.jpg; s.36.jpg; s.56.jpg; s166.jpg; s176.jpg; s192.jpg; 132a.gif; 137.gif; bgndp5std2.gif; dot_trans(1).gif; dot_trans.gif; fig1s167.gif; fig2s169.gif; graa.gif; green.gif; gx_arrow.gif; gx_line_seperator.gif; gx_logo.gif; gx_logo_top.gif; gx_search_seperator.gif; pilh.gif; pilnede.gif; pilo.gif; pilv.gif; s.102a.gif; s.124a.gif; s.135.gif; s.150.gif; s.154a.gif; s.18a.gif; s.36a.gif; s.38.gif; s.56a.gif; s.6.gif; s.84.gif; s166a.gif; s176a.gif; s192a.gif; stdlogo.gif; tom.gif
Den trykte udgaves ISBN: ISBN 87-603-2308-6
Den trykte udgaves ISSN: ISSN 1399-2279
Publiceringsstandard nr. 1.0

 


Denne side indgår i publikationen "Skolens rummelighed - fra idé til handling" som kolofon
© Undervisningsministeriet 2003

 Forsiden  
Til sidens top