Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







FORORD

INDLEDNING

1. RESUMÉ

2. KOMMISSORIUM OG MEDLEMMER
Kommissorium
Medlemmer

3. UDFORDRINGER
Konjunktur eller struktur?
En ny kontekst
Kontinuitet, forfald eller transformation
Folkehøjskolen mellem dannelse og uddannelse
Folkehøjskolens tredje søjle
Folkehøjskolen mellem gode råd og folkets trang
Opløsning af den erhvervsfaglige og studieforberedende undervisning
Opløsning af de nationale dannelsesfag
Naturvidenskabelig dannelse
Æstetisk dannelse
Demokratisk dannelse
Kostskoleformens udfordringer
At påtage sig nye eller genoptage gamle opgaver
Styring af højskolerne: Mellem formål, idégrundlag og interesse
Folkehøjskolen i et nationalt, europæisk og globalt perspektiv

4. HOVEDSIGTET

5. REALKOMPETENCE

6. VEJLEDNING AF ELEVER

7. FORMELLE UDDANNELSER PÅ HØJSKOLER
Bestående muligheder
Undervisning efter anden lovgivning

8. KURSER FOR ELEVER MED SÆRLIGE FORUDSÆTNINGER

9. INTEGRATION AF FLYGTNINGE OG INDVANDRERE

10. HØJSKOLEØKONOMI OG DELTAGERBETALING
Udviklingstendenser i højskolesektorens økonomi
Deltagerbetalingen på lange kurser

11. HØJSKOLERNE OG LOKALSAMFUNDET

12. FORHOLDET MELLEM KORTE OG LANGE KURSER

13. REGELFORENKLING

14. VILKÅR FOR HUSHOLDNINGS- OG HÅNDARBEJDSSKOLER

15. MINDRETALSUDTALELSE

16. BILAG
Bilag 1: Folkehøjskoler i tal
Bilag 2: Husholdnings- og håndarbejdsskoler i tal

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Rapport fra Højskoleudvalget" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2005

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top