IndholdsfortegnelseForord Daniela Cecchin, pædagog og cand.psych., Kirsten Rasmussen, lektor ved Jysk Center for Videregående Uddannelser i Århus
Anne Holmen, professor, ph.d. ved Institut for Pædagogisk Antropologi, Danmarks Pædagogiske Universitet
Jette Løntoft, sprogvejleder og forfatter
Samarbejde om tosprogede børns overgange i Københavns kommune Tove Larsen, afdelingsleder, Uddannelses- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune En fælles formuleret skolestart i Aalborg Kommune Konsulent for § 4a, Ketty Bruun, Ålborg Kommune
Er det svært at starte i skole i Odense, når man ikke har dansk som modersmål? Merethe Daugaard, afdelingsleder, § 4a. sprogstøtte i Odense Kommune
Lise-Lotte Krusell, sektionsleder Børn og Unge, Videncenter for Integration og Sprogstøtte i Århus Kommune Forældresamarbejdets vigtige placering i overgangen fra dagtilbud til skole Susanne Hamburg, institutionsleder, Børnehaven Spiren i Brabrand Sprogvejlederens rolle i Ringkøbing Kommune fra tosproget børnehavebarn til tosproget skolebarn Anne Ern, sprogvejleder og konsulent, Ringkøbing Kommune Førskoleklassen i Skive Kommune Af Lena Thorsted og Berit Kjølhede, sprogpædagoger, børnehaveklasseledere i Førskoleklassen, Skive Kommune
|