Serieredaktion og produktion: Werner Hedegaard
Andre bidragydere: Ole Schwander (Grafisk tilrettelægning, fotos og web)
Pfdesign (web udvikling og opsætning)
Emneord: tosprogede, overgang, dagtilbud, grundskole, sprogudvikling
Resumé: Publikationen er en samling af artikler og praksiseksempler, der skal inspirere kommuner og institutioner til at forbedre overgangen fra dagtilbud til skole for tosprogede børn.
Det primære fokus er på de tosprogede børns sproglige udvikling. Materialet skal således bidrage med inspiration til, at den viden, der opbygges om barnets sprogtilegnelse i førskolealderen, ikke går tabt i overgangen til skolen.
De indledende artikler indeholder overvejelser om de pædagogiske udfordringer og muligheder for samarbejde, der findes i organiseringen af overgangen mellem dagtilbud og skole for alle børn. Derudover sættes fokus på tosprogethed og overlevering af viden om sprogudvikling. Eksempelkataloget indeholder eksempler på praksis på kommunalt såvel som institutionsniveau.
Sprog: Dansk
URL: pub.uvm.dk/2006/overgang
Den elektroniske udgaves ISBN: 87-603-2584-4
Den trykte udgaves ISBN: Publikationen findes kun i elektronisk form
Pris for den elektroniske udgave: 0 DKK
Version: 1.0
Versionsdato: 2006 - 2106
Publikationsstandard nummer:
Formater: css; html; jpg; gif; pdf;
Inventarliste: art_1_paedagogisk.html, art_2_samarbejde.html, art_3_sprogudvikling.html, art_4_overlevering.html, eks_1_samarbejde.html, eks_2_skolestart.html, eks_3_odense.html, eks_4_tosprogede.html, eks_5_foraeldresamarbejde.html, eks_6_sprogvejlederen.html, eks_7_foerskoleklassen.html, forord.html, index.html, indhold.html, indledning.html, kolofon.html, litteratur.html, style.css, style_forside.css, Bilag.pdf, overgange.pdf, artikel1.jpg, artikel2.jpg, artikel3.jpg, artikel4.jpg, artikel5.jpg, artikel6.jpg, artikel7.jpg, artikel8.jpg, artikel9.jpg, artikel10.jpg, artikel11.jpg, eksempler.gif, artikler.gif.
Publiceringsstandard nr.