I dette kapitel er beskrevet eksempler på forskellige undervisningstemaer,
der kan bruges til de forskellige niveauer. Kapitlet
skal udelukkende ses som en inspiration til den enkelte lærer og
tydeliggøre de faglige niveauer. Hertil kommer, at der blandt
opgaverne er udmærkede eksempler på dokumentation af arbejdet
med faget, ligesom enkelte opgaver beskriver, hvordan
det erhvervsfaglige indgår i faget.
Det skal understreges, at den anslåede varighed af opgaverne er
individuelle og derfor vejledende. Ligeledes skal det fremhæves,
at bekendtgørelsesmålene i en opgave ikke nødvendigvis opfyldes
helt, men eventuelt kun delvis.
Politik niveau F | Download |
• | Den teknologiske udvikling | PDF | |
• | Klodens klima | PDF | |
• | Danskhed | PDF | |
Arbejdsmarkedsforhold niveau F | |
• | Faglig organisation med udgangspunkt i elevens branchevalg | PDF | |
• | Udviklingen i samfundet og kravene til kvalifikationer for kommende medarbejdere inden for
din branche | PDF | |
Økonomi niveau F | |
• | Hvordan bruges vores skattekroner? | PDF | |
• | Statens indtægter og udgifter | PDF | |
Politik niveau E | |
• | EU i tilbageblik | PDF | |
• | Danmarks fire forbehold | PDF | |
• | FN | PDF | |
Arbejdsmarkedet niveau E | |
• | Outsourcing | PDF | |
Økonomi niveau E | |
• | Internationale samhandelsforhold | PDF | |
Politik niveau D | |
• | Interesseorganisationer og græsrodsbevægelser | PDF | |
• | De politiske partier | PDF | |
Arbejdsmarkedsforhold niveau D | |
• | Aflønningsformer | PDF | |
Økonomi niveau D | |
• | Samfundsøkonomiske sammenhænge | PDF | |
• | Finansloven og finanspolitik | PDF | |
Politik niveau C | |
• | Ideologi | PDF | |
• | Kulturel identitet | PDF | |
Økonomi niveau C | |
• | Valutapolitik | PDF | |
• | Ressourcefordeling | PDF | |
|