|
|
|
|
|
|
|
De følgende eksempler viser forskellige former for progression
i undervisningen. Nogle former egner sig i højere grad til den
måde, hvorpå man arbejder i teknisk skoleregi, hvorimod andre
er mere repræsentative for undervisningen på en handelsskole,
hvor mange elever afslutter på niveau D.
Der kan være forskellige fordele ved at arbejde med progression
i samfundsfag. En af dem er den lineære progression, hvor eleven
eksempelvis spænder fra F- til D-niveau i samme opgave.
En anden er, at progressionen mellem niveauerne bliver tydeligere
i selve undervisningen, når man har elever på forskellige
niveauer i samme læringsrum.
Politik niveau F til D | Download |
• | Demokrati, hvordan bliver en lov til for eksempel afgifter på biler, cigaretter, øl, vin og spiritus | PDF | |
Arbejdsmarkedsforhold niveau F til D | |
• | Løn og ansættelsesforhold | PDF | |
Økonomi niveau F til D | |
• | Pengepolitik – fokus på den lave rente | PDF | |
|
|
|
| |