|
I værktøjskassen findes henvisninger til litteratur samt links til sider på internettet.
Linksamling
Linksamlingen indeholder links til følgende emner:
Avisartikler og pressefotos
Brancheorganisationer
Casebaseret undervisning/pædagogik
Faglige artikler
Forbrugerforhold/demografi
Iværksætteri
Leksika/opslagsværker på internettet
Navn |
Beskrivelse |
Eventuelt dybe link |
Aschehougs Leksikon (kræver SKODA login) |
90.000 artikler, billeder, video, lydklip |
skoda.emu.dk/ eller www.sdbs.dk |
Berg Marketing |
Næsten alt om markedsføring og kommunikation |
www.berg-marketing.dk |
Love og bekendtgørelser
Lovgivning (merkantil)
Virksomhedsoplysninger
Navn |
Beskrivelse |
Eventuelt dybe link |
Experian KOB (kræver SKODA login) |
Erhvervsdatabase med nøgletal |
skoda.emu.dk/ eller www.sdbs.dk |
Navne & Numre Erhverv (kræver SKODA login) |
Regnskaber og andre brancheoplysninger |
skoda.emu.dk/ eller www.sdbs.dk |
Krak |
Vejviser (virksomheder, personer og vejviser) |
www.krak.dk |
Virk.dk |
Erhvervslivets indgang til det offentlige |
www.virk.dk |
Litteratur
Afsætning A (Schønberg)
Afsætning B (Schønberg)
Afsætning A2 (Systime)
Afsætning B/A1 (Systime)
Afsætning, niveau A (Trojka)
Afsætning, niveau B (Trojka)
Afsætningsøkonomisk informationssøgning (Samfundslitteratur)
Blog kunder i butikken (Handelshøjskolens Forlag)
CRM - implementering af kundeorienteret ledelse (Børsen)
E-kampagnen: fra strategi og medievalg til effektmåling (1to1 Internet Marketing)
E-tailhandel (Børsen)
Finansiel kommunikation (Gyldendal)
Fremtidens produktion i Danmark: antologi (Dansk Industri)
Generel afsætning (Merko)
Grundbog i detailhandel (Forlaget '94)
Key account management - et strategisk værktøj: hvorfor, hvad, hvordan (Børsen)
Key account management (Connectia)
Kotler om marketing: hvordan man opbygger markeder, får succes og bliver førende (Børsen)
MAPP \BNG (Handelshøjskolen i Århus)
Markedsføring (Dansk Markedsføringsforbund)
Marketing for Hospitality and Tourism (Pearson Prentice Hall)
Marketinghåndbogen: fra strategi til kampagne (Samfundslitteratur)
Nøglen til storkunder: Key Account Management (JP Erhvervsbøger)
Principles of marketing (Oxford University Press)
Principles of marketing (Pearson Prentice Hall)
Reklame og Markedsføring (Systime)
Salg og service - afsætning, niveau C (Ålykke)
Salg og service HG1 (Marko)
Salg og service HG2 (Marko)
Salg og service, niveau E, D og C (Trojka)
Samfund, afsætning og forskning (Dansk Markedsføringsforbund)
Titel |
Afsætning A / Michael Bregendahl, Jan Madsen, Peter Kristensen |
Forlag, År |
[Kbh.]: Schønberg, 2005 |
|
626 sider: ill. |
Emner |
Afsætning; markedsføring |
Note |
Beregnet til undervisning i faget afsætning A i handelsgymnasiet |
ISBN |
87-570-1674-7 |
Internet-link |
http://www.nytnordiskforlag.dk/ |
Titel |
Afsætning B / Michael Bregendahl, Jan Madsen, Peter Kristensen |
Forlag, År |
[Kbh.]: Schønberg, 2005 |
|
471 sider: ill. (nogle i farver) |
Emner |
Afsætning; markedsføring |
Note |
Beregnet til undervisning i faget afsætning B i handelsgymnasiet |
ISBN |
87-570-1675-5 |
Internet-link |
http://www.nytnordiskforlag.dk/ |
Titel |
Afsætning A2 / Morten Haase, René Mortensen, Kirsten Wissing |
Udgave |
1. udgave, 1. oplag |
Forlag, År |
Århus: Systime, 2006 |
|
422 sider: ill. i farver |
Indhold |
Indhold: Købsadfærd på konsumentmarkedet; Købsadfærd på producentmarkedet; Konkurrenceforhold; Interne og eksterne forhold; Virksomhedens strategiske proces; Segmentering på konsumentmarkedet nationalt & internationalt; Segmentering på producentmarkedet internationalt; Informationsindsamling; Parameter-/marketingmiks; Produkt; Pris; Distribution; Kommunikation (promotion); Internationalisering i teorien; Internationalisering i praksis; Markedsføringsplan |
ISBN |
87-616-1113-1 |
Internet-link |
www.systime.dk |
Titel |
Afsætning B/A1 / Morten Haase, René Mortensen, Kirsten Wissing; ekstern redaktion: Vibeke Lundbo \Ved Morten Haase, René Mortensen, Kirsten Wissing\ |
Udgave |
1. udgave, 1. oplag |
Forlag, År |
Århus: Systime, 2005 |
|
350 sider: ill. i farver |
Indhold |
Indhold: Købsadfærd på konsumentmarkedet; Konkurrenceforhold; Segmentering; Interne og eksterne forhold; Virksomhedens strategiske proces; Købsadfærd på producentmarkedet; Informationsindsamling; Marketingmiks; Produkt; Pris; Distribution; Promotion; E-handel; Virksomhedens internationale strategi; Markedsføringsplan |
ISBN |
87-616-0846-7 |
Internet-link |
www.systime.dk |
Titel |
Afsætning, niveau A / Thomas Trojel, Lene Jenrich, Kurt Jepsen |
Forlag, År |
Nykøbing F.: Trojka |
|
2 bind (726 sider): ill. i farver |
Note |
Med litteraturhenvisninger |
Emner |
Afsætning; markedsføring |
ISBN |
87-90 701-74-7 |
Internet-link |
www.trojka.dk |
Titel |
Afsætning, niveau B / Thomas Trojel, Lene Jenrich, Kurt Jepsen |
Udgave |
1. udgave |
Forlag, År |
Nykøbing F.: Trojka |
|
499 sider: ill. i farver |
Emner |
Afsætning; markedsføring |
ISBN |
87-90 701-72-0 |
Internet-link |
www.trojka.dk |
Titel |
Afsætningsøkonomisk informationssøgning: om anvendelse af sekundære data i elektronisk form / af Per V. Freytag & Benthe Heldbjerg |
Udgave |
1. udgave |
Forlag, År |
Frederiksberg: Samfundslitteratur [Kbh.] 1999 |
|
129 sider: ill. |
Note |
Med litteraturhenvisninger |
Emner |
Databaser; internettet; informationssøgning; case studies; markedsføring; afsætning; afsætningsøkonomi; virksomheder; onlinesøgning |
ISBN |
87-593-0732-3 |
Titel |
Blog kunder i butikken: om anvendelsen af weblogs i markedsføring / Lis Holm |
Udgave |
1. udgave, 1. oplag |
Forlag, År |
[Kbh.]: Handelshøjskolens Forlag, 2006 |
|
112 sider |
Indhold |
Indhold: Kort historisk rids af bloggens udvikling; Bloggen som genre; Er blogging noget for din virksomhed?; Brugen af blogs i intern virksomhedskommunikation |
ISBN |
87-629-0305-5 |
Titel |
CRM - implementering af kundeorienteret ledelse / Anders Krabbe, Klaus Lund, Michael Nielsen |
Udgave |
1. udgave, 1. oplag |
Forlag, År |
Kbh.: Børsen, 2000 |
|
230 sider: ill. |
Indhold |
Indhold: Introduktion til Customer Relationship Management; Strategisk Customer Relationship Management; Case: Tryg Baltica; Kunderegnskabet - måling og varsling af kundeloyalitet; Case: Dell.com; CRM og virksomhedens processer; Case: SIS international A/S; IT og CRM; Case: Castrol A/S; Typiske moduler i CRM-systemer; Case: Oracle Denmark; Implementering af CRM; Case: Unibank |
Emner |
Customer relationship management; implementering; afsætning; markedsføring; salg; strategi; ledelse; virksomheder; kunder; kundeloyalitet; kundebetjening; case studies |
ISBN |
87-7553-806-7 |
Titel |
E-kampagnen: fra strategi og medievalg til effektmåling / Mads Ellegaard |
Forlag, År |
1to1 Internet Marketing, 2002 |
|
1. udgave. 347 sider, illustreret |
Note |
Indhold: Valg af samarbejdspartnere; Strategi for websted og markedsføring; On site markedsføring; Onlinemedier til markedsføring af webstedet; Offlinemedier i markedsføring af websteder; Valg af medier; Måling og vurdering af markedsføringens effekt; Jura og e-kampagnen |
|
Med litteraturhenvisninger |
Emner |
Markedsføring; virksomheder; hjemmesider; World Wide Web (WWW); internet; elektronisk markedsføring |
ISBN |
87-988 625-0-2 |
Titel |
E-tailhandel / af Martin Lindstrom; med Don Peppers & Martha Rogers; oversat af Annette Rosenberg |
Udgave |
1. udgave, 1. oplag |
Forlag, År |
Kbh.: Børsen, 2001 |
|
343 sider: ill. |
Originaltitel |
Clicks, bricks & brands |
Note |
Med eksempler og cases fra mere end 20 internationale virksomheder sætter forfatteren fokus på, hvordan nystartede onlinevirksomheder og etablerede offlinevirksomheder kan skabe stærkere alliancer gennem tæt samarbejde, de såkaldte mus & mørtel-virksomheder |
Emner |
Internet; e-handel; detailhandel; mærkevarer; branding; markedsføring; afsætning; salg; virksomheder; samarbejde; World Wide Web |
ISBN |
87-7553-865-2 |
Titel |
Finansiel kommunikation / Hans-Henrik Søndersted-Olsen |
Udgave |
2. udgave, 1. oplag |
Forlag, År |
[Kbh.]: Gyldendal, 2005 |
|
267 sider |
Note |
En indføring i markedsføringsteori og -planlægning i den finansielle sektor, lige fra købsadfærd til mediaplanlægning. Med eksempler også uden for den finansielle sektor |
|
Beregnet til Akademiuddannelsen i Finansiel Rådgivning |
|
Tidligere: 1. udgave. 2004. 191 sider |
|
Med litteraturhenvisninger |
Emner |
Afsætning; markedsføring; rådgivning; kommunikation; finanssektoren; |
ISBN |
87-02-03752-1 |
Titel |
Fremtidens produktion i Danmark: antologi / redaktion: John Johansen & Jens Ove Riis |
Forlag, År |
Kbh.: Dansk Industri[Aalborg]: Center for Industriel Produktion, 2004 |
|
272 sider: ill. |
Indhold |
Erhvervsstrukturen i Danmark; Virksomhedsklynger; Den lærende økonomi og innovation; Udviklingstendenser inden for marked og produkter; Relationsmarkedsføring på B-2-B markedet; Netværk; Viden og kompetence; Billeder af en fremtid; |
Emner |
Virksomheder; konkurrenceevne; organisationsudvikling |
ISBN |
87-7353-511-7 |
Titel |
Generel afsætning / Børge Rasmussen ... [et al.] |
Udgave |
1. udgave, 1. oplag |
Forlag, År |
[Kbh.]: Merko, Gyldendal Uddannelse, 2002 |
|
447 sider: ill. (nogle i farver) |
Indhold |
Indhold: Generelle afsætningsbegreber; Markedsanalyse; Strategi; Omverdenen og konkurrenceforhold; Købsadfærd på konsument og Business-to-Business-markedet; Markedssegmentering, handlingsparametre og CRM; e-business |
Note |
For undervisningen i faget afsætning ved uddannelsen til akademimerkonom ved videregående voksenuddannelse (VVU) |
Emner |
Afsætning; markedsføring |
ISBN |
87-02-01402-5 |
Internet-link |
www.merko-laerermaterialer.gyldendal.dk |
Titel |
Grundbog i detailhandel |
Forlag, År |
Forlaget '94, 2006 |
|
288 sider: ill. |
|
Gynther, Esben |
Note |
Om grundlæggende butiksdrift - med fokus på butikselever. Bogen er skrevet med udgangspunkt i de emner, elever i danske butikker skal igennem i løbet af deres uddannelse til salgsassistent. |
Internet-link |
www.forlaget94.dk (Grundbog i detailhandel) |
Titel |
Key account management - et strategisk værktøj: hvorfor, hvad, hvordan/ Mogens Bjerre |
Udgave |
1. udgave, 1. oplag |
Forlag, År |
Kbh.: Børsen, 1999 |
|
248 sider: ill. |
Indhold |
Indhold: Hvorfor Key Account Management?; Hvad er en Key Account?; Forskellige typer Key Account Management; Forskellige typer Key Accounts; Key Account-planlægning; Kravene til Key Account Manager-rollen; Cases fra fem virksomheder; Perspektiver og udfordringer |
Note |
Med litteraturhenvisninger |
Emner |
Key account management; afsætningsøkonomi; afsætning; markedsføring; salg; strategi; ledelse; virksomheder; kunder |
ISBN |
87-7553-736-2 |
Titel |
Key account management/ Jørgen Holm og Marie-Elisabeth Ø. Hansen |
Udgave |
3. udgave, 1. oplag |
Forlag, År |
Randers: Connectia, 2005 |
|
270 sider: ill. |
Indhold |
Indhold: En verden i forandring; Hvad er key account management?; Kunden; Key account planen; Organisationen; Hvad gør vi mandag morgen?; Case: Xerox A/S, Danmark; Case: Lego Gruppen og global key account management |
Emner |
Key account management; afsætningsøkonomi; afsætning; markedsføring; salg; strategi; ledelse; virksomheder; kunder |
ISBN |
87-90 646-15-0 |
Titel |
Kotler om marketing: hvordan man opbygger markeder, får succes og bliver førende/ Philip Kotler; oversat af Marianne Aubertin Winther |
Udgave |
1. udgave, 1. oplag |
Forlag, År |
Kbh.: Børsen, 1999 |
|
274 sider |
Originaltitel |
Kotler on marketing |
Emner |
Markedsføring; afsætning; virksomheder |
ISBN |
87-7553-725-7 |
Titel |
MAPP \BNG\ |
Forlag |
MAPP, Centre for research on customer relations. |
Note |
Artikler, nyhedsbreve og forskningsrapporter om produktudvikling, afsætning og distribution af fødevarer. MAPP er et forskningscenter ved Handelshøjskolen i Århus. |
Emner |
Fødevarer |
Internet-link |
www.mapp.asb.dk |
Titel |
Markedsføring |
Forlag |
Dansk Markedsføringsforbund. |
Emner |
Markedsføring; reklame |
Internet-link |
www.markedsforing.dk/ |
Titel |
Marketing for Hospitality and Tourism/ Philip Kotler, John T. Bowen, James C. Makens |
Udgave |
4. edition |
Forlag, År |
Upper Saddle River, N.J.: Pearson Prentice Hall, 2006 |
|
xxiv, 932 sider: ill. i farver |
Emner |
Afsætning; varedistribution; turisme; markedsføring |
ISBN |
0-13-201 773-3 |
Titel |
Marketinghåndbogen: fra strategi til kampagne/ Hans-Henrik Søndersted-Olsen |
Udgave |
1. udgave |
Forlag, År |
Frederiksberg: Samfundslitteratur, 2003 |
|
513 sider: ill. |
Note |
Om marketingprocessen fra indledende strategi til evaluering af den færdige kampagne. Med præsentation af gennemprøvede redskaber og tidssvarende eksempler |
|
Med litteraturhenvisninger |
Emner |
Afsætning; markedsføring |
ISBN |
87-593-0994-6 |
Titel |
Nøglen til storkunder: Key Account Management/ Jens Refshøj & Torben Ulrich; redaktion: Ingelise Gullack Møller; illustrationer: Lars Pryds |
Udgave |
1. udgave |
Forlag, År |
Viby J.: JP Erhvervsbøger, 2004 |
|
226 sider: ill. |
Indhold |
Indhold: Hvorfor satser virksomheder på Key Account Management?; Definition på Key Account Management; Fra traditionelt salg til strategisk salg; Key Account Management-processen; Kundestrategisk segmentering; Udvikling af kunderelationer; Beslutningsbilledet; Organisering af Key Account Management; Team selling; Key Account-værktøjskassen; Key Account-planen; Key Account-manageren; Implementering af Key Account Management; Key target |
Emner |
Key account management; afsætningsøkonomi; afsætning; markedsføring; salg; kunder |
ISBN |
87-91 389-19-4 |
Titel |
Principles of marketing/ Adrian Palmer |
Forlag, År |
Oxford: Oxford University Press, 2000 |
|
XX, 644 sider: ill. |
Indhold |
Indhold: Marketing: The fundamentals; Understanding customers; Developing the marketing mix; Bringing it together |
Emner |
Marketing; markedsfæring; afsætning; afsætningsøkonomi |
ISBN |
0-19-877 551-2 |
Titel |
Principles of marketing/ Philip Kotler, Gary Armstrong |
Udgave |
11. edition |
Forlag, År |
Upper Saddle River, N.J.: Pearson Prentice Hall, 2005 |
|
651 sider: ill. i farver |
Emner |
Afsætning; markedsføring |
ISBN |
0-13-146 918-5 |
Titel |
Reklame og Markedsføring/ Kirsten Nymark Karlsen og Peter Karstrøm Vagning |
Udgave |
1 udgave |
Forlag, År |
Marko, 2004 |
Emner |
Reklame; markedsføring |
ISBN |
87-91 649-00-5 |
Internet-link |
www.marko.dk |
Titel |
Salg og service - afsætning, niveau C/ Michael Bregendahl ... [et al.]; redaktion: Bertil Toft Hansen |
Forlag, År |
Horsens: Åløkke, [2000] |
|
311 sider: ill. (nogle i farver) |
Note |
For handelsskolen |
|
Afløser deres Salg og service - niveau C |
Emner |
Salg; service; markedsføring; afsætningsøkonomi |
ISBN |
87-592-2320-0 |
Internet-link |
www.alokke.dk |
Titel |
Salg og service HG1/ Bjørn Eriksen, Villy Olesen og Poul Tjærby |
Forlag, År |
Marko, 1999 |
|
Salg og service |
Note |
Beregnet til undervisning i faget salg og service niveau F og E i hg |
ISBN |
87-7751-137-9 |
Internet-link |
www.marko.dk |
Titel |
Salg og service HG2/ Bjørn Eriksen, Villy Olesen og Poul Tjærby |
Forlag, År |
Marko, 1999 |
|
Salg og service |
Note |
Beregnet til undervisning i faget salg og service niveau D og D i hg |
ISBN |
87-7751-139-5 |
Internet-link |
www.marko.dk |
Titel |
Salg og service, niveau E, D og C/ Thomas Trojel, Carsten Christiansen; Kirsten Dahl |
Forlag, År |
Nykøbing F.: Trojka |
Emner |
Salg og service, afsætning; markedsføring |
ISBN |
87-90 701-60-7 |
Internet-link |
www.trojka.dk |
Titel |
Samfund, afsætning og forskning/ redigeret af Flemming Hansen og Børge Rasmussen |
Forlag, År |
[Kbh.]: Afsætningsøkonomisk Forskningsråd, Dansk Markedsføringsforbund, 1999 |
|
167 sider: ill. |
Note |
Udgivet i forbindelse med Dansk Markedsføringsforbunds 75-års-jubilæum |
|
Med litteraturhenvisninger |
Emner |
Afsætningsøkonomi; afsætning; markedsføring; forskning |
ISBN |
87-88 936-75-9 |
|
|
|
|