Vejledningen
Undervisningen omfatter følgende områder:
a. Markedsanalyse
Eleven skal med udgangspunkt i analyseomkostningerne kunne redegøre for det bedste undersøgelsesdesign. For at kunne dette, skal eleven have kendskab til primære og sekundære datakilder, udvælgelse af respondenter, kontaktform, både kvalitative og kvantitative, spørgsmålstyper og rækkefølge.
b. Parametermiks
Eleven skal kunne redegøre for de grund- og kontaktparametre, virksomheden råder over i arbejdet
med sin markedsføring over for en valgt målgruppe. Desuden skal eleven have kendskab til relevante modeller for strukturering af dette arbejde, for eksempel de fire P'er.
c. E-handel
Eleven skal i dette nye forretningsområde have kendskab til e-handels-virksomhedens organisation, logistik samt muligheder for markedsføring, krav til sikkerhed og e-handels-politik.
d. Lovgivning (jura)
Eleven skal kunne redegøre for principperne bag lovene, der beskytter forbrugeren i købs- og
forbrugssituationer. De relevante love er Markedsføringsloven, Dørsalgsloven samt Aftalelovens bestemmelser om aftalers indgåelse og leveringsbetingelser. Desuden skal Købelovens bestemmelser om e-handel synliggøres.
e. Tab og svind
Eleven skal have kendskab til tab og svind samt forskellen på disse. Desuden skal eleven kunne
identificere svindkilderne og kunne redegøre for, hvordan disse kan minimeres.
Dokumentation
Der skal i faget arbejdes med dokumentation. Det kan for eksempel være skriftlige opgaver, caseopgaver, rapporter og Power Point-præsentation. 50 procent af dokumentationen skal suppleres med en mundtlig fremstilling. Dokumentationen skal fordeles jævnt over undervisningsforløbet og være et redskab til bedømmelse og evaluering af eleven.
Elevens arbejde med dokumentation på niveauerne E, D og C anslås til at udgøre cirka 10 procent af undervisningstiden.
Præcisering af indhold på niveau D
a. Markedsanalyse
Eleverne skal kunne redegøre for