Projektets forord
Indledning
Kapitel 1: Kvalificering af voksenundervisere
1.1.
Professionalisering teori, praksis og uddannelseskultur
1.2.
Voksenunderviserprofilen
1.3.
Kvalificering af voksenundervisere
1.4.
Sammenfatning
Kapitel 2: Rationalitet, det kommunikative og den kritiske refleksion
Det instrumentelle og det kommunikative
Den kritiske refleksion
Kapitel 3: Undersøgelsens metode
3.1.
De udvalgte forløb
3.2.
Dataindsamlingen
3.3.
Interviewet
3.4.
Svarvillighed og svarevne
3.5.
Analyse af datamaterialet
Kapitel 4: AVG-forløb
4.1.
Forløbet
4.2.
Deltagerforudsætninger
4.3.
Hvad har de lært?
4.4.
Hvad har skabt forandringen?
4.5.
Implementering
4.6.
Kapitel 5: Voksenunderviseruddannelsesforløb
5.1.
5.2.
5.3.
5.4.
5.5.
5.6.
Kapitel 6: Efteruddannelse for daghøjskoleundervisere
6.1.
6.2.
6.3.
6.4.
6.5.
6.6.
Kapitel 7: Udviklingsprojekt ved højskole
7.1.
7.2.
7.3.
7.4.
7.5.
7.6.
Kapitel 8: Udviklingsprojekt ved VUC
8.1.
Baggrunden for forløbet
8.2.
Udviklingsforløbet
8.3.
Hvad har lærerne lært af forløbet?
8.4.
Hvad skaber forandring?
8.5.
Barrierer for forandring
8.6.
Kapitel 9: Sammenfatning
9.1.
Teser om lærernes udbytte af kvalificeringen
9.2.
Teser om læringsbetingelserne
9.3.
Teser om implementering
9.4.
Perspektivering
Referencer
Summary
Theses on the Teachers Benefit from the Qualifying Education
Theses on the Conditions of Learning
Theses on Implementation
Appendiks: Kommentarer til rapporten
Peter Jarvis: Certificating Teachers of Adults: an epistemological discussion
Part 1: The Roles of the Teacher
Part 2: Learning Practical Knowledge
Part 3: Preparing Teachers of Adults
Part 4: Certification and Qualifications
Conclusion
References
Tina Bøgehave Christiansen, Landsforbundet af Voksen- og Ungdomsundervisere
Lisa Hougaard, Undervisningsministeriet
Erling Klinkby, forstander ved VUC
Denne side indgår i publikationen "Fokus på voksenlæreren" som indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2002