| ![[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]](http://www.uvm.dk/images/uvmlogo.gif)  
 
 
 
 
   Indhold  Forord  Indledning  Kapitel 1: Resumé og Projektets grundlag 
  ResuméProjektets grundlag
 
 Kapitel 2: Den teoretiske undersøgelse 
  Behov for en ændret pædagogikUdarbejdelsen af handlings- og helhedsorienterede
  mål
 Pædagogiske overvejelser bag målstyring
  af uddannelser
 Om »pædagogiske modeord«
 Helhedsorientering
 Undervisningsdifferentiering
 Ansvar for egen læring
 
 Kapitel 3: Udarbejdelsen af mål 
  Fra »Handlingsorienteret mål« til
  »KvalifikationsbeskrivelseBearbejdning af grundfagsmålene
 Revision af målene for »Biologi«
 Formelle krav til kvalifikationsbeskrivelserne
 Landbrugsuddannelsens kvalifikationsbeskrivelser
 »Varetage markarbejde«
 »Varetage dyrepasning«
 
 Kapitel 4: Tilrettelæggelse af undervisningen 
  Fra »Kvalifikationsbeskrivelse« til afsluttende
  evalueringUndervisningen i Klasse L22 i efteråret 1996
 
 Kapitel 5: Evalueringen 
  Den formative evalueringDen summative evaluering
 Eksempler på eksamensspørgsmål.
 Eksaminators rapport vedr. eksamensforløbet
 Censors rapport vedr. eksamens forløbet
 DEL-konsulentens rapport vedr. eksamensforløbet
 Elevernes bedømmelse af undervisningen
 Opsummering af elevernes oplevelse af skoleperioden:
 Bedømmelse af undervisningen
 En kommentar til evalueringsskemaet
 Renskrift af elevernes tilføjelser til
  de enkelte besvarelser
 
 Kapitel 6: Konklusion 
  Udviklingsarbejdets resultat
 Kapitel 7: Epilog 
  Pædagogikken i de erhvervsfaglige uddannelser
 Bilag 1: »Krydsreferenceskemaer« 
  Biologi -  Varetage dyrepasningNaturfag - Varetage dyrepasning
 Biologi - Varetage markarbejde
 Naturfag - Varetage markarbejde
 
 Bilag 2: »Støtteskemaer« 
  »Observere og registrere sundhedstilstand og
  adfærd«»Udføre ukrudtsregulering«
 
 Noter  KolofonHele publikationen uden grafik
 
 Forsiden
 |