Indhold
Forord
Indledning
Kapitel 1: Resumé og Projektets grundlag
Resumé
Projektets grundlag
Kapitel 2: Den teoretiske undersøgelse
Behov for en ændret pædagogik
Udarbejdelsen af handlings- og helhedsorienterede
mål
Pædagogiske overvejelser bag målstyring
af uddannelser
Om »pædagogiske modeord«
Helhedsorientering
Undervisningsdifferentiering
Ansvar for egen læring
Kapitel 3: Udarbejdelsen af mål
Fra »Handlingsorienteret mål« til
»Kvalifikationsbeskrivelse
Bearbejdning af grundfagsmålene
Revision af målene for »Biologi«
Formelle krav til kvalifikationsbeskrivelserne
Landbrugsuddannelsens kvalifikationsbeskrivelser
»Varetage markarbejde«
»Varetage dyrepasning«
Kapitel 4: Tilrettelæggelse af undervisningen
Fra »Kvalifikationsbeskrivelse« til afsluttende
evaluering
Undervisningen i Klasse L22 i efteråret 1996
Kapitel 5: Evalueringen
Den formative evaluering
Den summative evaluering
Eksempler på eksamensspørgsmål.
Eksaminators rapport vedr. eksamensforløbet
Censors rapport vedr. eksamens forløbet
DEL-konsulentens rapport vedr. eksamensforløbet
Elevernes bedømmelse af undervisningen
Opsummering af elevernes oplevelse af skoleperioden:
Bedømmelse af undervisningen
En kommentar til evalueringsskemaet
Renskrift af elevernes tilføjelser til
de enkelte besvarelser
Kapitel 6: Konklusion
Udviklingsarbejdets resultat
Kapitel 7: Epilog
Pædagogikken i de erhvervsfaglige uddannelser
Bilag 1: »Krydsreferenceskemaer«
Biologi - Varetage dyrepasning
Naturfag - Varetage dyrepasning
Biologi - Varetage markarbejde
Naturfag - Varetage markarbejde
Bilag 2: »Støtteskemaer«
»Observere og registrere sundhedstilstand og
adfærd«
»Udføre ukrudtsregulering«
Noter
Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Forsiden |