Banner Den lyttende læser

uvm logo
Banner Den lyttende læser
 
spacer
Banner Den lyttende læser Banner Den lyttende læser Banner Den lyttende læser

Forældresamarbejde

Som på andre områder må skolen samarbejde med forældrene om at stimulere elevernes læse skrive- og læreprocesser.

illustration

Indsatsen for at stimulere den enkelte elev på mellemtrinnet bliver typisk behandlet i en trepartssamtaler mellem lærere, elever og forældre.

Klasseteam og medarbejdere fra skolens pædagogiske servicecenter kan også informere og involvere forældrene på arrangementer for skolens forældre (boks 16).

Boks 16.

På Søndervangskolen afholder medarbejdere på pædagogisk servicecenter for eksempel korte eftermiddags- eller fyraftenskurser tre gange årligt for at informere og involvere forældrene. Ved disse lejligheder bliver børn og forældre sammen introduceret til softwaren til tekstoplæsning og skrivestøtte.

Desuden kan medarbejdere på skolens pædagogiske servicecenter formidle information om forældrenes muligheder for at støtte elevernes anvendelse af digitale læremidler (boks 17).
Boks 17.

På Østre Skole inviteres forældrene til at komme på skolen sammen med deres barn for at få råd om installation af den anvendte software på elevernes private computere, vejledning i brugen heraf og en præsentation af relevante samlinger af digitale læremidler til elevbrug.