![]() |
---|

![]() |
IndledningTre udviklingsprojekter i folkeskolen har haft til hensigt at inkludere læseusikre elever på mellemtrinnet gennem bevidst og hensigtsmæssig anvendelse af it. De tre projekter havde titlerne:
I projekterne var der samlet set fokus på følgende områder:
Projekterne blev gennemført i skoleåret 2007-2008 på Søndervangskolen i Hammel, Østre Skole i Grenaa og Mølleskolen i Ry. De tre skoler, som alle er overbygningsskoler med flere spor, havde formuleret og søgt om støtte til projekterne for at få nye redskaber og metoder til at inkludere læseusikre elever i normalundervisningen. Projekterne blev organiseret på den enkelte skole. Den pædagogiske praksis, der blev udviklet som led i projekterne, tog udgangspunkt i den almindelige undervisning på skolerne. De deltagende lærere fik inspiration og vejledning fra medarbejdere på skolernes pædagogiske servicecenter. Undervejs i projekterne mødtes repræsentanter for de tre skoler til erfaringsudveksling og drøftelser af indsatsen. Selv om skolernes praksiserfaringer var forskellige, kunne alle genkende følgende generelle pædagogiske udfordringer:
Et fælles udgangspunkt på de tre skoler var, at noget måtte gøres for at overvinde eller reducere disse udfordringer.
|
---|