![]() |
---|

![]() |
ForordDenne publikation er et inspirationsmateriale udviklet på baggrund af erfaringer fra udviklingsprojekter på tre skoler, som fandt sted i skoleåret 2007-2008 med støtte fra Udviklingspuljen for Folke- og skolebiblioteker. De tre skoler, der deltog, var Søndervangskolen i Hammel, Østre Skole i Grenaa og Mølleskolen i Ry. Et fælles udgangspunkt på disse skoler var en oplevelse af pædagogiske problemer på mellemtrinnet, som skyldtes manglende læse- og skrivefærdigheder hos nogle elever. Udviklingsprojekterne havde som mål at give skolerne redskaber og metoder til at skabe et læringsmiljø, som kan rumme elever med læse- og skrivevanskeligheder. Et element i udviklingsprojekterne var organisering af indsatsen på den enkelte skole. Organiseringen blev varetaget af klasseteam i tæt samspil med medarbejdere i de tre skolers pædagogiske servicecentre. Udviklingsprojekterne på den enkelte skole præsenterede deres erfaringer ved et besøg i januar 2008 samt i afrapporteringen til Udviklingspuljen for Folke- og skolebiblioteker. Ved besøgene deltog Bent B. Andresen fra Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, som har udarbejdet nærværende publikation. Undervisningsministeriet gør opmærksom på, at henvisninger til Fælles Mål i denne publikation sigter på mål, der er gældende indtil 1. august 2009. Det skal bemærkes, at eksempler og synspunkter i teksten står for forfatterens egen regning. Peter Grønnegård
|
---|