![]() |
---|

![]() |
Pædagogisk servicecenter som inspiratorMeget af det, der for få år siden var muligt på idéplan, men vanskeligt at gennemføre i praksis, er inden for rækkevidde i dag på it-området. Skolens pædagogiske servicecenter kan udbrede kendskabet til disse muligheder og medvirke til en løbende erfaringsudveksling. På Mølleskolen er det for eksempel en fast opgave for teamet på pædagogisk servicecenter at formidle information til lærere og elever (boks 14). Boks 14.
Medarbejdere på skolens pædagogiske servicecenter kan også inspirere klasseteam til at indtænke daglig brug af tekstoplæsning i årsplaner og planer for emne- og projektarbejder. Herved kan de bidrage aktivt til at udvikle god pædagogisk praksis til gavn ikke blot for elever med afkodningsvanskeligheder, men for alle elever på mellemtrinnet. Medarbejdere på skolens pædagogiske servicecenter kan supervisere klasseteam og eleverne gennem jævnlige besøg i klasserne (boks 15). Boks 15.
Hvis tiden tillader det, kan en medarbejder på skolens pædagogiske servicecenter også bistå, når et klasseteam første gang inddrager tekstoplæsning eller skrivestøtte i sin undervisning.
|
---|