Indholdsfortegnelse
Forord
1. Indledning
2. Hvorfor åbne læringsmiljøer?
Eksempel: Overvejelser ved etablering af åbne læringscentre på EUC Vest
3. Hvad kaldes de åbne miljøer, og hvad dækker navnene over?
16 Eksempel: EUC MIDT, Naturvidenskabeligt Center (NAVI)
4. Hvordan fungerer et åbent læringsmiljø?
Eksempel: EUC Nordvestsjælland
Eksempel: EUC MIDT, Håndværk og teknik
Eksempel: Odense Tekniske Skole, Elektronik og data
Eksempel: Center for erhverv og uddannelse Sydsjælland, Multicentertid
Selvinstruerende materialer
Eksempel: Vitus Bering, Murerafdelingen
Den faglige vejledning og evaluering
Eksempel: Køge Handelsskole
Eksempel: CEU Kolding, Frisør grundforløb
5. Hvordan styres processerne i åbne læringsmiljøer?
Lærersamarbejde
Styring
Eksempel: EUC MIDT, Fordeling af timer og hold
Styringsredskaber
Eksempel: Odense Tekniske Skole, Milepælsstyring
Eksempel: Erhvervsskolerne i Års, Handlingsguide
Styring via Fronter
Eksempel: EUC Syd, Klinikassistent
6. Udfordringer i de åbne læringscentre for lærere og elever
7. Modeller som støtter sammenhænge i åbne læringsmiljøer
Eksempel: EUC Syd, Klinikassistent
Eksempel: CEU Kolding, Frisør grundforløb
8. Parametre for lærerarbejdet i åbne læringsmiljøer
9. Konklusion og perspektivering
10. Litteratur
Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (114 kB)
Hele publikationen i PDF-format (1.664 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe's hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

Denne side indgår i publikationen "Åbne læringsmiljøer i erhvervsuddannelser - læringsforløb og sammenhænge" som komplet indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2006
|