Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







Forord

1. Indledning

2. Hvorfor åbne læringsmiljøer?
Eksempel: Overvejelser ved etablering af åbne læringscentre på EUC Vest

3. Hvad kaldes de åbne miljøer, og hvad dækker navnene over?
16 Eksempel: EUC MIDT, Naturvidenskabeligt Center (NAVI)

4. Hvordan fungerer et åbent læringsmiljø?
Eksempel: EUC Nordvestsjælland
Eksempel: EUC MIDT, Håndværk og teknik
Eksempel: Odense Tekniske Skole, Elektronik og data
Eksempel: Center for erhverv og uddannelse Sydsjælland, Multicentertid
Selvinstruerende materialer
Eksempel: Vitus Bering, Murerafdelingen
Den faglige vejledning og evaluering
Eksempel: Køge Handelsskole
Eksempel: CEU Kolding, Frisør grundforløb

5. Hvordan styres processerne i åbne læringsmiljøer?
Lærersamarbejde
Styring
Eksempel: EUC MIDT, Fordeling af timer og hold
Styringsredskaber
Eksempel: Odense Tekniske Skole, Milepælsstyring
Eksempel: Erhvervsskolerne i Års, Handlingsguide
Styring via Fronter
Eksempel: EUC Syd, Klinikassistent

6. Udfordringer i de åbne læringscentre for lærere og elever

7. Modeller som støtter sammenhænge i åbne læringsmiljøer
Eksempel: EUC Syd, Klinikassistent
Eksempel: CEU Kolding, Frisør grundforløb

8. Parametre for lærerarbejdet i åbne læringsmiljøer

9. Konklusion og perspektivering

10. Litteratur

Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (114 kB)
Hele publikationen i PDF-format (1.664 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe's hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Åbne læringsmiljøer i erhvervsuddannelser - læringsforløb og sammenhænge" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2006

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top