![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() Åbne læringsmiljøer i erhvervsuddannelser- læringsforløb og sammenhængeResumé Publikationen giver gennem konkrete eksempler fra flere erhvervsskoler et billede af fordele og ulemper i organisering og styring af åbne læringsmiljøer og individuelle læringsforløb. Der er eksempler på, hvordan skoleafdelinger og lærerteam gør det muligt for den enkelte elev at skabe sig fagligt overblik og sammenhæng i sit uddannelsesforløb. Og der er eksempler på modeller for, hvordan lærerne kan håndtere vejledningen i åbne læringsmiljøer.
Indhold:2. Hvorfor åbne læringsmiljøer? 3. Hvad kaldes de åbne miljøer, og hvad dækker navnene over? 4. Hvordan fungerer et åbent læringsmiljø? 5. Hvordan styres processerne i åbne læringsmiljøer? 6. Udfordringer i de åbne læringscentre for lærere og elever 7. Modeller som støtter sammenhænge i åbne læringsmiljøer 8. Parametre for lærerarbejdet i åbne læringsmiljøer 9. Konklusion og perspektivering Komplet indholdsfortegnelse Undervisningsministeriet © Undervisningsministeriet 2006 TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE |
![]() |
![]() ![]() Til sidens top |