Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indholdsfortegnelse





Forord
     
1. Indledning
1.1

Udfordringer til uddannelserne

1.2 Reformernes mål og midler
    
2. Struktur for de gymnasiale uddannelser
2.1

Uddannelsesprofiler

2.1.1 Det almene gymnasium
2.1.2 Studenterkursus
2.1.3 Højere forberedelseseksamen
2.1.4 De erhvervsgymnasiale uddannelser
2.2 Modellen for de 3-årige gymnasiale uddannelser
2.3 Modellen for hf
2.3.1 2-årigt hf
2.3.2 Enkeltfags-hf
2.4 Kobling til erhvervsrettede ungdomsuddannelser
    
3. Indholdet i reformerne
3.1 Det almene gymnasium
3.1.1 Faglighed og studiekompetence
3.1.2 Almendannelse
3.1.3 Naturvidenskab og naturvidenskabelig dannelse
3.1.4 Struktur
3.1.5 Grundforløb
3.1.6 Studieretninger
3.1.7 Prøve- og eksamensformer
3.2 Hf-reformens indhold
3.3 Ændringer af hhx og htx
     
4. Kompetencer og overgang til videregående uddannelse
4.1 Reel studiekompetence og overgang til videregående uddannelse
4.2 Studiekompetencen for 2-årigt hf
4.3 Nyt gymnasialt suppleringssystem
      

5. Institutionelle rammer
      

6. Bilag
 
Bilag 1 De gymnasiale uddannelsers profil
 
Bilag 2 Skitse af ungdomsuddannelserne før og efter reform
 
Bilag 3 Statistiske oplysninger og prognoser
 
Bilag 4 Adgangskrav til de videregående uddannelser
  
Bilag 5 Gymnasiale suppleringskurser (GSK) og gymnasiale indslusningskurser for fremmedsprogede (GIF)

 


Denne side indgår i publikationen "De gymnasiale uddannelser" som indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2003

Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top