Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indholdsfortegnelse





Forord

1. Uddannelsen som læringsarrangement

2. Eleven som den aktive part
Elevernes aktive deltagelse og læringsmuligheder
Ansvar for egen læring og medindflydelse
Elevens personlige uddannelsesplan
Uddannelsesbogen

3. Den ændrede lærerrolle
Læreren og de nye udfordringer
Kontaktlæreren
Teamkompetence

4. Læringsaktiviteter og modulisering
Eksempel 1: Det enkelte fag inddelt i læringselementer (didaktiske enheder)
Eksempel 2: Læringsaktiviteten som det helhedsorienterede forløb
Rækkefølge af læringsaktiviteter
Modulisering og helhedsorientering
Merit
Fritagelse og voksenuddannelse

5. Elevens valgmuligheder i grund- og hovedforløb
Den valgfrie undervisning
Specialefag
Delkompetencer
Påbygning

6. Bedømmelsesplan
Den løbende bedømmelse af elevens udvikling og standpunkt
Indhold i bedømmelsesplan

7. Elevplan.dk
Beskrivelseskrav ved anvendelse af Elevplan

8. Kvalitetsaspektet
Det centrale niveau
Skoleniveau
Undervisningsniveau

9. Modelforslag til lokal undervisningsplan for erhvervsskoler

10. Bilag
Bilag 1: Princip for opbygning af læringsaktivitet ud fra didaktiske enheder (moduler)
Bilag 2: Princip for opbygning af tværfaglig læringsaktivitet

Denne side indgår i publikationen "Inspiration og ideer til udarbejdelse af lokale undervisningsplaner"
som indhold © Undervisningsministeriet 2001

Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top