![]() ![]() |
![]() |
![]() Læring i samspil
|
![]() |
Erhvervsuddannelsesreform 2000 betyder store udfordringer -
organisatoriske som pædagogiske - for hele erhvervsskolesystemet nu og i de kommende år.
I forskellige samarbejdskonstellationer - og regi - udformes informations- og
inspirationsmaterialer til støtte for skolernes og herunder lærernes gennemgribende
omstillingsproces og kvalificering. Undervisningsministeriet har i samarbejde med DEL tilrettelagt en særlig serie af inspirationshæfter til erhvervsuddannelsesreformen. Hæfterne hænger sammen både med hensyn til design, omfang og opbygning, i valg af temaer og ved en nytænkning af begrebet helheds- og praksisorienteret undervisning. I hæfterne indgår eksempler og metodiske overvejelser med inddragelse af pædagogisk og didaktisk teori. Dette tredje inspirationshæfte i serien handler om læringsprocesser, hvor den komplekse virkelighed er til stede sammen med et socialt fællesskab - i praksisfællesskaber. Processer, hvor samspilsregler og roller udvikles, samtidig med at elevernes identitet udvikles i socialt og fagligt samspil. Processer, som samtidig udvikler elevernes kompetence - det de både kan og vil i praksis. |
Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)
Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00
© Undervisningsministeriet 2000
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.