Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indholdsfortegnelse





Forord

1. Praksis i fokus

2. Eleverne vil forme livet
Svage elever er ikke kun svage

3. Læring i samspil med andre
Fællesskab og praksis
Elevens nye ansvarsområder
Den ansvarlige elev
At falde til eller fra i fællesskabet

4. Læring kræver miljø
Projekter i bevægelse
Større sammenhæng mellem rummene
Informations- og kommunikationsteknologiens rolle

5. Læring og oplevelser
Rammer og refleksion

6. At arbejde i og med fællesskaber
Fællesskaber på tværs
Fællesskaber via netværk
Eleven som tutor
Eleven er en ressource i sig selv - og i fællesskabet

7. Modeller der kan støtte elevens læreproces
Læring i handling
Dokumentation af det faglige arbejde
Eleven som sin egen advokat og stifinder

8. Når lærere lærer
Læreren som mester og/eller organisator
Rammerne for lærernes læring

9. Hvordan kan man komme igang?

10. Sammenfatning

11. Litteratur
Forslag til fortsat læsning
Sekundær litteratur
Publicerede FoU-rapporter
Ikke publiccarede FoU-rapporter

Denne side indgår i publikationen "Læring i samspil" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top