Indholdsfortegnelse
Forord
1. Praksis i fokus
2. Eleverne vil forme livet
Svage elever er ikke kun svage
3. Læring i samspil med andre
Fællesskab og praksis
Elevens nye ansvarsområder
Den ansvarlige elev
At falde til eller fra i fællesskabet
4. Læring kræver miljø
Projekter i bevægelse
Større sammenhæng mellem rummene
Informations- og kommunikationsteknologiens rolle
5. Læring og oplevelser
Rammer og refleksion
6. At arbejde i og med fællesskaber
Fællesskaber på tværs
Fællesskaber via netværk
Eleven som tutor
Eleven er en ressource i sig selv - og i fællesskabet
7. Modeller der kan støtte elevens læreproces
Læring i handling
Dokumentation af det faglige arbejde
Eleven som sin egen advokat og stifinder
8. Når lærere lærer
Læreren som mester og/eller organisator
Rammerne for lærernes læring
9. Hvordan kan man komme igang?
10. Sammenfatning
11. Litteratur
Forslag til fortsat læsning
Sekundær litteratur
Publicerede FoU-rapporter
Ikke publiccarede FoU-rapporter
Denne side indgår i
publikationen "Læring i samspil" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000
|