Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indholdsfortegnelse





Forord

1. Indledning
God praksis
Metoden
Seks cases og en samlet vurdering

2. Flere små hold på holdet - løbende optag i grundforløbet
Ideen - organisering af det løbende optag
Vurdering
Videreudvikling
Forudsætninger og betingelser

3. Fleksible moduler i en fast struktur
Ideen - modulisering
Vurdering
Videreudvikling
Forudsætninger og betingelser

4. Mellem mål og middel - om god praksis i forbindelse med grundfagenes placering i grundforløbene
Ideen - Studiecentrets indhold og organisering
Vurdering
Videreudvikling
Forudsætninger og betingelser

5. Medansvar for egen læring
Ideen - MAFEL tilpasset forskellige elevforudsætninger
Vurdering
Videreudvikling
Forudsætninger og betingelser

6. Kontakt og kontrakt
Ideen - handlingsplan, elevhåndbog og kontaktlærersamtaler
Vurdering
Videreudvikling
Forudsætninger og betingelser

7. Sundhed og social forankring - et projekt om forebyggelse af frafald
Ideen - MAS-projektet
Vurdering
Videreudvikling
Forudsætninger og betingelser

8. Samlet vurdering - forudsætninger og betingelser for udvikling af god praksis
Engagement og vilje til fortsat forankring
Ledelsens opbakning
Ressourcer
En pragmatisk forholden sig til opgaven
Overskuelige enheder
Hvordan nyttiggøres erfaringerne fra god praksis

Summary
   


Denne side indgår i publikationen "God praksis i eud-grundforløb" som indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2002

         Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top