Indholdsfortegnelse
Forord
1. Indledning
God praksis
Metoden
Seks cases og en samlet vurdering
2. Flere små hold på holdet - løbende optag i
grundforløbet
Ideen - organisering af
det løbende optag
Vurdering
Videreudvikling
Forudsætninger og betingelser
3. Fleksible moduler i en fast struktur
Ideen - modulisering
Vurdering
Videreudvikling
Forudsætninger og betingelser
4. Mellem mål og middel - om god praksis i
forbindelse med grundfagenes placering i grundforløbene
Ideen -
Studiecentrets indhold og organisering
Vurdering
Videreudvikling
Forudsætninger og betingelser
5. Medansvar for egen læring
Ideen -
MAFEL tilpasset forskellige elevforudsætninger
Vurdering
Videreudvikling
Forudsætninger og betingelser
6. Kontakt og kontrakt
Ideen -
handlingsplan, elevhåndbog og kontaktlærersamtaler
Vurdering
Videreudvikling
Forudsætninger og betingelser
7. Sundhed og social forankring - et projekt om
forebyggelse af frafald
Ideen - MAS-projektet
Vurdering
Videreudvikling
Forudsætninger og betingelser
8. Samlet vurdering - forudsætninger og betingelser for
udvikling af god praksis
Engagement og vilje til
fortsat forankring
Ledelsens opbakning
Ressourcer
En pragmatisk forholden sig til
opgaven
Overskuelige enheder
Hvordan nyttiggøres
erfaringerne fra god praksis
Summary
Denne side indgår i publikationen "God praksis i eud-grundforløb"
som indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2002
|