Indholdsfortegnelse
Forord
1. Overordnede resultater og metode
1.1 Historisk perspektiv og overblik
1.2 Beskrivelse af de anvendte data og metoder
1.3 Fra ungdomsuddannelse til ph.d - kort fortalt
2. Ungdomsuddannelser
2.1 Gymnasiale uddannelser
2.2 Erhvervsfaglige uddannelser
3. Overgangen til videregående uddannelser
3.1 Overgangsmønster
3.2 Overgang til specifikke uddannelser
4. Korte videregående uddannelser
4.1 Tekniske uddannelser
4.2 Merkantile uddannelser
5. Mellemlange videregående uddannelser
5.1 Folkeskolelæreruddannelsen
5.2 Pædagoguddannelsen
5.3 Sygeplejerskeuddannelsen
6. Lange videregående uddannelser
6.1 Indledning
6.2 Resumé
6.3 De almene sproguddannelser
6.4 Erhvervssproguddannelser
6.5 Psykologiuddannelsen
6.6 Teologiuddannelsen
6.7 De øvrige humanistiske uddannelser
6.8 Økonomiuddannelsen
6.9 HA/Cand.merc-uddannelsen
6.10 Jurauddannelsen
6.11 Lægeuddannelsen
6.12 De naturvidenskabelige uddannelser
6.13 Mulige årsagsforklaringer
7. Ph.d.-studerende
7.1 Tidsforbrug
7.2 Alder
7.3 Studiestatus
7.4 Mulige årsager til afbrudte ph.d.-forløb
Bilag 1: Metode
Litteraturliste
Denne side indgår i
publikationen "Gennemførelse, studieskift og frafald" som
indhold
© Undervisningsministeriet 2000
|