Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indholdsfortegnelse





Forord

1. Overordnede resultater og metode
1.1 Historisk perspektiv og overblik
1.2 Beskrivelse af de anvendte data og metoder
1.3 Fra ungdomsuddannelse til ph.d - kort fortalt

2. Ungdomsuddannelser
2.1 Gymnasiale uddannelser
2.2 Erhvervsfaglige uddannelser

3. Overgangen til videregående uddannelser
3.1 Overgangsmønster
3.2 Overgang til specifikke uddannelser

4. Korte videregående uddannelser
4.1 Tekniske uddannelser
4.2 Merkantile uddannelser

5. Mellemlange videregående uddannelser
5.1 Folkeskolelæreruddannelsen

5.2 Pædagoguddannelsen
5.3 Sygeplejerskeuddannelsen

6. Lange videregående uddannelser
6.1 Indledning
6.2 Resumé
6.3 De almene sproguddannelser
6.4 Erhvervssproguddannelser
6.5 Psykologiuddannelsen
6.6 Teologiuddannelsen
6.7 De øvrige humanistiske uddannelser
6.8 Økonomiuddannelsen
6.9 HA/Cand.merc-uddannelsen
6.10 Jurauddannelsen
6.11 Lægeuddannelsen
6.12 De naturvidenskabelige uddannelser
6.13 Mulige årsagsforklaringer

7. Ph.d.-studerende
7.1 Tidsforbrug
7.2 Alder
7.3 Studiestatus
7.4 Mulige årsager til afbrudte ph.d.-forløb

Bilag 1: Metode

Litteraturliste

Denne side indgår i publikationen "Gennemførelse, studieskift og frafald" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top