Indholdsfortegnelse
Forord ved undervisningsministeren
1 Resume
2 Indledning
3 Sammenfatning af hovedresultater og udfordringer
3.1 NKR's måling og undersøgelse
3.2 Hovedresultater
3.3 Centrale skillelinjer og sammenhænge
3.4 Korrespondanceanalyse
3.5 Temaanalyser
3.6 Udfordringer
4 Baggrund
4.1 Hvorfor et nationalt kompetenceregnskab?
4.2 Hvad er NKR?
5 Literacy-kompetence
5.1 Indledning
5.2 Danskernes literacy-kompetence
5.3 Konklusion
6 Læringskompetence
6.1 Indledning
6.2 Danskernes læringskompetence
6.3 Konklusion
7 Social kompetence
7.1 Indledning
7.2 Danskernes sociale kompetence
7.3 Konklusion
8 Kreativ og innovativ kompetence
8.1 Indledning
8.2 Danskernes kreative og innovative kompetencer
8.3 Konklusion
9 Interkulturel kompetence
9.1 Indledning
9.2 Danskernes interkulturelle kompetencer
9.3 Konklusion
10 Selvledelseskompetence
10.1 Indledning
10.2 Danskernes selvledelseskompetence
10.3 Konklusion
11 Sundhedskompetence
11.1 Indledning
11.2 Danskernes sundhedskompetence
11.3 Konklusion
12 Miljøkompetence
12.1 Indledning
12.2 Danskernes miljøkompetence
12.3 Konklusion
13 Demokratisk kompetence
13.1 Indledning
13.2 Danskernes demokratiske kompetencer
13.3 Konklusion
14 Kommunikationskompetence
14.1 Indledning
14.2 Danskernes kommunikationskompetence
14.3 Konklusion
15 Temaanalyser
16 Innovation og kompetence
16.1 Indledning
16.2 Kompetenceudvikling, innovation og beskæftigelse
16.3 Konklusion
17 Seniorers kompetencer
17.1 Indledning
17.2 Tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet
17.3 Hvem er seniorerne?
17.4 Seniorer er stabil arbejdskraft
17.5 Seniorernes nøglekompetencer
17.6 De ældste erhvervsaktive
17.7 Konklusion
18 De kortuddannede
18.1 Indledning
18.2 Karakteristik af de kortuddannede
18.3 Profiler af kortuddannede
18.4 De kortuddannede og de enkelte kompetencer
18.5 Gode kompetencecirkler hos kortuddannede
18.6 Konklusion
19 Metodebilag – Kompetenceregnskabets teoretiske og metodiske problemstillinger
19.1 Kompetencebegrebet
19.2 Modellen og regnskab
19.3 De 10 nøglekompetencer
19.4 Spørgeskemaundersøgelsen
19.5 Analyse af data
20 Executive summary
21 Organisation og samarbejde
21.1 Ledelse
21.2 Involverede forskere
22 Litteraturliste
23 Tabel- og figurliste
Komplet indholdsfortegnelse
Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (1.008 kB)
Hele publikationen i PDF-format (3.087 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe"s hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.
Denne side indgår i publikationen "Det Nationale Kompetenceregnskab - hovedrapport" som komplet indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2005
|