Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







Forord ved undervisningsministeren

1 Resume

2 Indledning

3 Sammenfatning af hovedresultater og udfordringer
3.1 NKR's måling og undersøgelse
3.2 Hovedresultater
3.3 Centrale skillelinjer og sammenhænge
3.4 Korrespondanceanalyse
3.5 Temaanalyser
3.6 Udfordringer

4 Baggrund
4.1 Hvorfor et nationalt kompetenceregnskab?
4.2 Hvad er NKR?

5 Literacy-kompetence
5.1 Indledning
5.2 Danskernes literacy-kompetence
5.3 Konklusion

6 Læringskompetence
6.1 Indledning
6.2 Danskernes læringskompetence
6.3 Konklusion

7 Social kompetence
7.1 Indledning
7.2 Danskernes sociale kompetence
7.3 Konklusion

8 Kreativ og innovativ kompetence
8.1 Indledning
8.2 Danskernes kreative og innovative kompetencer
8.3 Konklusion

9 Interkulturel kompetence
9.1 Indledning
9.2 Danskernes interkulturelle kompetencer
9.3 Konklusion

10 Selvledelseskompetence
10.1 Indledning
10.2 Danskernes selvledelseskompetence
10.3 Konklusion

11 Sundhedskompetence
11.1 Indledning
11.2 Danskernes sundhedskompetence
11.3 Konklusion

12 Miljøkompetence
12.1 Indledning
12.2 Danskernes miljøkompetence
12.3 Konklusion

13 Demokratisk kompetence
13.1 Indledning
13.2 Danskernes demokratiske kompetencer
13.3 Konklusion

14 Kommunikationskompetence
14.1 Indledning
14.2 Danskernes kommunikationskompetence
14.3 Konklusion

15 Temaanalyser

16 Innovation og kompetence
16.1 Indledning
16.2 Kompetenceudvikling, innovation og beskæftigelse
16.3 Konklusion

17 Seniorers kompetencer
17.1 Indledning
17.2 Tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet
17.3 Hvem er seniorerne?
17.4 Seniorer er stabil arbejdskraft
17.5 Seniorernes nøglekompetencer
17.6 De ældste erhvervsaktive
17.7 Konklusion

18 De kortuddannede
18.1 Indledning
18.2 Karakteristik af de kortuddannede
18.3 Profiler af kortuddannede
18.4 De kortuddannede og de enkelte kompetencer
18.5 Gode kompetencecirkler hos kortuddannede
18.6 Konklusion

19 Metodebilag – Kompetenceregnskabets teoretiske og metodiske problemstillinger
19.1 Kompetencebegrebet
19.2 Modellen og regnskab
19.3 De 10 nøglekompetencer
19.4 Spørgeskemaundersøgelsen
19.5 Analyse af data

20 Executive summary

21 Organisation og samarbejde
21.1 Ledelse
21.2 Involverede forskere

22 Litteraturliste

23 Tabel- og figurliste

Komplet indholdsfortegnelse
Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (1.008 kB)
Hele publikationen i PDF-format (3.087 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe"s hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Det Nationale Kompetenceregnskab - hovedrapport" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2005

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top