Til forsiden Til næste side
 
 

Undervisningsministeriets logoIndholdsfortegnelse

 

 

 

Forord

Resumé

Introduktion

Rapportens datagrundlag og struktur

Virksomhedsanalysens forståelsesramme
   
Beskæftigelsesudviklingen i den nordjyske elektronikindustri
   Anvendere af elektronikkurser på AMU-Nordjylland
 
  Kursus- og uddannelsestyper i elektronikbranchen
   Baggrunden for udviklingen af elektronikindustriens kvalifikationsbehov

Analyse af de fire casevirksomheder
   Virksomhed A
   Virksomhed B
   Virksomhed C
   Virksomhed D
   Virksomhedernes kvalifikationsbehov

Flertydige virksomhedsbehov – og AMU’s multifunktionalitet

Netværksrelationer i samarbejdet omkring AMU-uddannelse
   Symbioselignende tilstande i at anvende arbejdsmarkedsuddannelse
   Det nordjyske uddannelsesnetværk
   Netværkets baggrund og almene vækstbetingelser
   Netværkets funktion og præstationer
      AMU-Nordjylland og ERFA-grupperne
      Kompetenceenheden HYTEK under AMU-Nordjylland
      Efteruddannelsesudvalgets og Undervisningsministeriets rolle i netværket
      Teknisk skole som netværksdeltager
      AF’s deltagelse i uddannelsesnetværket
      Amter og kommuner som netværkspartnere
      Virksomhedernes indbyrdes samspil
   
Betydningen af et stærkt netværkscentrum

Sammenfattende perspektivering

Anbefalinger

Litteraturliste

Bilag 1: Casevirksomheders AMU-anvendelse 1990-2002, antal medarbejdere fordelt på kursustyper

Bilag 2: Forslag til udvidet statistisk analyse af AMU-kursusanvendelsen

Notat 1: Om udviklingen i den nordjyske elektronikindustri (Pdf)

Notat 2: Om virksomhedsundersøgelsen (Pdf)

Notat 3: Om Samspilsundersøgelsen (Pdf)

Denne side indgår i publikationen "Forbundne Kar og Åbne Sind" som Indholdsfortegnelse


© Undervisningsministeriet 2003
 
Til forsiden Til næste side

Til sidens top