Forside
Forord
Om opbygningen af publikationen
Udfoldning af kompetence-begrebet
Temaopgaver
Projektoplæg
Grundforløbs-projekt
Anvendelse af it
i matematik-undervisningen
Guideline til etablering af matematikfaget
Den lokale undervisningsplan, eksamensreglement samt ordensregler
Organisatoriske forhold
Elevplan
Evaluering og bedømmelse
Merit
EUD-matematiklærerens materialebank
Kolofon
Indholdsfortegnelse
Udskriv hele publikationen
Guideline til etablering af matematikfaget
Når skolerne skal organisere matematikundervisningen, skal der træffes beslutning om en lang række forhold. Beslutningerne udmønter sig i den lokale undervisningsplan for faget, som nødvendigvis må udarbejdes i en version for hver indgang på skolen, da valget af stofområder og disses uddybning samt valget af eksamensform på F-niveau delvis afhænger af bestemmelserne for indgangen i grundforløbsbekendtgørelsen.

Nedenstående illustration giver et overblik over, hvilke parametre der skal tages i betragtning.

Tryk her for bedre læsbarhed


Udskriv siden