Indholdsfortegnelse
Forord
1. Indledning
2. Det handler om læring
3. Eleven må have kompetence som didaktiker
Elevens rolle som didaktiker
Eleven som medplanlægger af
egen uddannelse
Samarbejde mellem lærer og elev
Elevens
gennemførelse af lærings- og uddannelsesforløb
4. Sådan gjorde lærerne
5. Elevens rolle som pædagogisk planlægger
Introkurser for eleverne
Eleverne planlægger egne
projektforløb
Eleverne formulerer egne mål
Elevernes bevidsthed om egen
læringsstil
6. Elevens valg af læringsforløb
Opgaver på flere niveauer
Erfaringen med opgaver på
flere niveauer
Læring gennem cases
Værkstederne - på vej
mod åbne læringscentre?
Muligheder for valg af læringsstil
Muligheder for valg af læringsrum
Mulighed for elevens selvevaluering
7. Samarbejde - lærere og elever
Refleksion - i teamet
Udvikling af eleverne i
rollen som didaktiker
Lærerne i rollen som
"arbejdende svende"
Elevernes valg af samarbejdspartnere
Udvikling af forståelse
for, hvad didaktik er
8. Sammenfatning og perspektivering
Elevens ny rolle: I lære
som didaktiker
Lærerens ny rolle:
At designe rum og læreprocesser
9. Litteratur
Denne side indgår i publikationen "Eleven som didaktiker" som
indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2002
|