Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indholdsfortegnelse





Forord
  
A. Indledning
1. Regeringens ungdomspolitik
2. Ungdomskommuneforsøget
  
B. Konklusioner
1. Realiseringen af regeringens ungdomspolitiske målsætninger
2. Aktivitetstyper i ungdomskommuneforsøget
3. Forvaltningsmæssig forankring
4. Bæredygtige aktiviteter
5. Bæredygtige elementer
6. Organiserings- og mødeformer
7. Unges erfaringer, udbytte og læring
8. Aktører og roller i ungdomskommuneforsøget
9. Til sidst...
  
C. Forsøgsvirksomhedens aktører og de overordnede rammer
1. Hvilke aktører tog initiativet til forsøget?
2. Organiseringen af den lokale forsøgsvirksomhed
3. Den overordnede forsøgsramme for ungdomskommunerne
4. Sammenfatning
  
D. Realiseringen af regeringens ungdomspolitiske målsætninger
1. De centrale målsætninger i ungdomskommunernes ungdomspolitiske arbejde
2. Realisering af de ungdomspolitiske målsætninger
3. Hvordan indgår regeringens målsætninger i ungdomskommuneforsøget?
4. Målsætningernes synlighed for deltagerne
5. Kommunernes arbejde med lokal ungdomspolitik
6. Sammenfatning
  
E. Ungdomskommuneforsøgets hvem, hvad, hvor
1. Målt og vejet - det muliges kunst
2. Nøglepersonernes vurderinger af de unges deltagelse
3. Aktivitetstyper og deltagelse
4. Et kalejdoskopisk billede af organiserings- og mødeformer
5. Sammenfatning
   
F. Unges erfaringer, udbytte og læring
1. Unges udbytte
2. Unge og politik
3. Unges vurdering af deres indflydelsesmuligheder
4. Hvad kunne fremtiden bringe?
5. De unges synspunkter og gode råd
6. Sammenfatning
   
G. Forsøgets bæredygtighed
1. Fortsatte projekter og aktiviteter
2. Projekternes organisatoriske og økonomiske forankring
3. Den holdningsmæssige forankring blandt aktørerne
4. Hvordan kan bæredygtigheden fremmes - aktørernes vurderinger
5. Sammenfatning
   
H. Litteratur
   
Bilag 1. Metodebeskrivelse - grundlaget for den eksterne evaluering
  
Bilag 2. Ungdomskommuneforsøget - Projekter/aktiviteter fordelt på målsætninger.
   
Bilag 3. Vigtige datoer i forsøgsperioden
   

 


Denne side indgår i publikationen "Ungsdomskommuneforsøget" som indhold
© Undervisningsministeriet 2001

Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top