Indholdsfortegnelse
Forord
Indledning
Undervisning af børn med bevægelsesvanskeligheder
Hovedgrupper af bevægelsesvanskeligheder
Misdannede eller manglende arme/ben
Leddegigt
Knogleskørhed
Muskelsvind og andre muskelsygdomme
Rygmarvsbrok
Spastisk lammelse (cerebral parese)
Andre typer af bevægelsesvanskeligheder
Flerhandicap
Vejledningssystemet
Pædagogisk-psykologisk rådgivning, PPR
Henvendelse eller indstilling til PPR
Vurdering
Forslag
Valg af skole
Opfølgning
Den specialpædagogiske bistand til småbørn
Forældrene
Hjælpe- og kommunikationsmidler til småbørn
Billeder, piktogrammer og Bliss
En historie om en 5-årig spastisk dreng
Skolegangen
Eksempel på enkeltintegration
Undervisningens tilrettelæggelse
Faglæreren/støttelæreren
Personlig assistance
IT og andre hjælpemidler i skolen
IT og progredierende handicap
Lejrskoler og ekskursioner
Befordring
Folkeskolens afsluttende prøver
Vanskelige perioder i skoleforløbet
Ud af skolen
Kuratorvirksomhed
Bilag
![[Billede: Her ses en pige, der sidder i en kørestol.]](images/11.jpg)
Denne side indgår i
publikationen "Undervisning af børn med bevægelsesvanskeligheder"
som indhold
© Undervisningsministeriet 2001
|