Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

INDHOLDSFORTEGNELSE





FORORD

1. Resumé

2. Baggrund og formål

3. Metoden for projektet
3.1 Evalueringen: Spørgeskemaundersøgelse
3.1.1 Spørgeskemaet
3.1.2 Svarprocenten og -fordelingen af undersøgelsen
3.2 Fremtidsscenarierne: Visionsseminar

4. De væsentligste resultater af evalueringen
4.1 Respondenternes karakteristika
4.2 Projekternes karakteristika
4.3 Hvordan er projekterne gået?
4.4 Projekternes effekt
4.5 Konklusion
4.6 Vigtige budskaber til andre uddannelsesbiblioteker

5. Udviklingen på erhvervsskolerne

6. Bibliotekssektoren
6.1 Ny bibliotekslov - UBIS betænkningen
6.2 Elektroniske medier
6.3 Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek (DEF)
6.4 DanBib for alle

7. Udviklingen inden for informations- og kommunikationsteknologien
7.1 Bibliotekssystemer
7.2 Klient/server baserede systemer
7.3 Standarder
7.4 Krav til et moderne bibliotekssystem

8. Krav til biblioteksfunktionen

9. Biblioteksmodeller
9.1 Bibliotek integreret med Open Learning Center
9.1.1 Organisation og struktur
9.1.2 Teknologi og fysiske rammer
9.1.3 Personale
9.1.4 Fordele og ulemper
9.1.5 Projektreferencer
9.2 Det virtuelle bibliotek
9.2.1 Organisation og struktur
9.2.2 Teknologi og fysiske rammer
9.2.3 Personale
9.2.4 Fordele og ulemper
9.2.5 Projektreferencer
9.3 Traditionelt bibliotek - integreret med andre biblioteker
9.3.1 Organisation og struktur
9.3.2 Teknologi og fysiske rammer
9.3.3 Personale
9.3.4 Fordele og ulemper
9.3.5 Projektreferencer

BILAG

Bilag A: Styregruppens medlemmer

Bilag B: Spørgeskema

Bilag C: Seminar - deltagerliste

Denne side indgår i publikationen "Uddannelsesbibliotek - Informations- og læringscenter" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top