Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

INDHOLDSFORTEGNELSE





Forord

1. Indledning
Evalueringens baggrund og formål
Den Pædagogiske Grunduddannelse
Evalueringens datagrundlag

2. Konklusioner
Kommunernes dimensionering, rekruttering af elever og finansiering af elevernes løn
Elevernes baggrund og udbytte af uddannelsen - herunder efterfølgende beskæftigelses- og uddannelsesmuligheder
Elevernes tilfredshed med undervisningen og uddannelsens indhold
Arbejdsmarkedets tilfredshed med de færdiguddannede
Skole-praktik samspillet
Uddannelsens niveau, mål, fag og prøver i forhold til længde, elevgrundlag, arbejdsmarked og videreuddannelsesmuligheder
Vurdering af fordele og ulemper ved uddannelsens placering i uddannelsessystemet som en grundlæggende social- og sundhedsuddannelse

3. Resumé af hovedresultater
Kommuners og amters rekruttering til uddannelsen
Elevers og færdiguddannedes vurdering af uddannelsen
Arbejdsmarkedets tilfredshed med de færdiguddannede
Vurdering af praktikken og samarbejdet herom
Samarbejdet mellem kommuner og uddannelsesinstitutioner
Vurderinger af pgu-uddannelsens styrker og svagheder

4. Kommunernes rekruttering til uddannelsen
Kommuners og amters oprettelse af elevpladser
Skolernes vurdering af kommunernes rekruttering
Pgu-elevernes baggrund ved optagelsen
Elevernes oplevelse af rekrutteringen
Kommunernes finansiering af elevernes løn

5. Elevers og færdiguddannedes vurdering af uddannelsen
Frafaldsmønstre
Vurdering af skoleundervisningen
Vurdering af praktikken
Elevernes fremtidsplaner efter pgu
Færdiguddannedes beskæftigelse efter pgu

6. Arbejdsmarkedets tilfredshed med de færdiguddannede
Baggrundsoplysninger om deltagene institutioner i undersøgelsen blandt ansættelsessteder og praktikpladser
Ansættelsesstedernes vurdering af færdiguddannede fra pgu

7. Vurdering af praktikken og samarbejdet herom
Skolernes vurdering af praktikken og samarbejdet herom
Praktikstedernes vurdering af praktikken og samarbejdet herom
Samarbejdet med kommunen/amtet

8. Samarbejdet mellem kommuner og uddannelsesinstitutioner
Kommunernes vurdering af samarbejdet
Skolernes vurdering af samarbejdet

9. Vurderinger af pgu-uddannelsens styrker og svagheder
Kommunernes vurderinger
Skolernes vurderinger
Elevers og færdiguddannedes vurdering af pgu
Aftagernes samlede vurdering af pgu-uddannelsen

Denne side indgår i publikationen "Evaluering af pgu" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top