Indholdsfortegnelse
Forord
Pia Friberg
Bogens baggrund
Hans Cornelius
KAPITEL1: Voksenundervisningen og samfundet
- Undervisning af voksne
versus voksenundervisning
Ove Korsgaard
- Forskel på uddannelse til unge
og til voksne ?
Johan Fjord Jensen
- Kan uddannelse overhovedet betale
sig ?
Leif Hansen
- Trofast-kulturens
bestandighed i moderne uddannelsestænkning
Anne Retz Wessberg
KAPITEL2: Voksenundervisningens deltagere
- Fremtidens deltagere i
voksenuddannelse
Henning Jørgensen
- Livsvendingen
Johan Fjord Jensen
- Hvad med
Emma ? De 40-60 årige i voksenuddannelserne
Johan Fjord Jensen
- Livet
følger med i undervisningen ! Om voksnes læreprocesser
Mette Iversen
- Øjemål. Om at
iagttage og tolke deltagerforudsætninger
Jens Ager Hansen
KAPITEL3: Udfordringer til voksenundervisere
- Når lærere skal lære - om
lærerudvikling i en opbrudstid
Kim Pedersen
- Fra konfektionsvarer til
skræddersyede forløb - uddannelse for virksomheder
Anne Larson
KAPITEL4: Voksendidaktikkens veje
- Planen med didaktikken - planen i didaktikken
Anders Davidsen
- Fra undervisning til
læring - et paradigmeskift
Karin Svejgaard
- Projektarbejdets faldgruber
Jens Tofteskov
KAPITEL5: IT-støttet fjernundervisning
- Om fjernundervisning i praksis
Jan Bøgh
- Fokus på fjernundervisning
Marianne Pedersen
KAPITEL6: Kollegial supervision
- Magtrelationer og faglige konstruktioner
Katrin Hjort
- Om at gå på tre ben som
voksenunderviser
Thorleif Frøkjær
- Om tv-serien "Nye veje i
voksenundervisningen"
Christian Holtet
- Andre film og videoer
Hans Cornelius
- Hjemmeside om voksenuddannelse
Anne Slej Kristensen
Om forfatterne
Litteraturoversigt
Forsiden | Næste
kapitel
|