[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]

 

 

 

INDHOLD

Forord

Indledning

1. Beskrivelse af projektet
Indhold i projektet

2. Teori og praksis, - sammenhæng mellem skole- og praktikperioder
Generelle teoretiske og metodiske overvejelser
Generel diskussion af forholdet mellem teori og praksis
Konkrete teoretiske og metodiske overvejelser

3. Sammenhæng mellem undervisning og læring
Læring og udvikling af personlige kvalifikationer set i forhold til elevgruppen
Et nyt læringsbegreb med (med)ansvar for egen læring
Undervisnings- og arbejdsformer
Problemorienteret og projektorganiseret undervisning på pgu
Lærer/elev - forholdet

4. Beskrivelse af elevgruppen

5. Værktøj i samspillet mellem skoleuddannelse og praktikuddannelse
"Praktikhåndbog for den pædagogiske grunduddannelse - et eksempel"
Informations vejledermøde forud for praktikken
Introduktion af eleverne til praktikken
Studiedage
Arbejdsbogen
Formålet med praktikbesøgene
Opsamling af praktikken i forhold til eleverne
Opsamling af praktikken i forhold til praktikstederne
Praktikkens organisering på den pædagogiske grunduddannelse

6. Evaluering og kvalitetsovervejelser

7. Forberedelse og gennemførelse af interview
Efterbehandling af interview

8. Resultatopgørelse og udpegning af nye indsatsområder på baggrund af interview

9. Bilag
Bilag 1. Interviewskema
Bilag 2. Projektmappen

10. Litteratur


Forsiden | Næste kapitel